کشف و ضبط هزار و ۶۱۳تن فراورده خام دامی طی سال جاری درخراسان رضوی

کشف و ضبط هزار و ۶۱۳تن فراورده خام دامی طی سال جاری درخراسان رضوی

مدیر کل اداره دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه نخست سال جاری هزار و ۶۱۳ تن فراورده خام دامی در استان ضبط و ۶۱مرکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.


جواد اعلمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد بازدیدهای انجام شده از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در ۱۰ ماه نخست سال جاری در استان، ۱۳۴ هزار مورد بوده است. همچنین در این مدت هزار و ۶۱۳ تن فراورده خام دامی در استان کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۰ ماه اخیر تعداد نمونه‌برداری‌ها از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی 2 هزار و 92 مورد بوده است، افزود: در این بازه زمانی ۶۱ مرکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.
وی در خصوص تعداد کشتار دام سبک در خراسان رضوی تصریح کرد: در ۱۰ ماه اخیر یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۳۷ رأس دام سبک؛ شامل گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان کشتار شده‌اند. همچنین میزان گوشت استحصالی از این تعداد دام سبک ۳۹ هزار تن بوده است.
وی عنوان کرد: در این مدت ۹۵ هزار و ۲۱۴رأس دام سنگین؛ شامل گاو، شتر، گوساله و شترمرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده‌اند. همچنین میزان گوشت استحصالی از این تعداد دام سنگین ۲۳ هزار تن بوده است.
اعلمی در خصوص تعداد کشتار طیور در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه اخیر ۶۸ میلیون قطعه طیور در استان کشتار شده است که میزان گوشت استحصالی از این تعداد ۱۳۱ میلیون تن بوده است. همچنین در این بازه زمانی تعداد لاشه طیور ضبط شده در کشتارگاه‌های طیور تحت نظارت دامپزشکی استان ۴۹۷ هزار و ۳۱۰ مورد بوده که وزن آن‌ها ۵۰۴ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه