طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر تربت حیدریه آغاز شد

طرح بزرگ آب‌رسانی به شهر تربت حیدریه آغاز شد

مدیرعامل آبفا تربت حیدریه از آغاز عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به این شهر با اعتبار 300 میلیارد ریال خبر داد.


علیرضا عباسی از این طرح به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آب‌رسانی در خراسان رضوی نام برد و افزود: برای اجرای این طرح که از مصوبات سفر فروردین سال جاری هیئت دولت به استان محسوب می‌شود، 450 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که 150میلیارد ریال آن صرف اجرای 5/13کیلومتر خط انتقال شد.
وی افزود: با بهره‌برداری از طرح بزرگ آب‌رسانی در اوایل تابستان 1402 شامل حفر چهار حلقه چاه و خرید تجهیزات برقی و برق‌رسانی، لوله‌گذاری خط انتقال، تملک زمین و حصارکشی ، 100 لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر تربت حیدریه افزوده می‌شود.
به گفته وی، اقدام‌های سال‌های 96 تا 1400 آبفا معطوف به جبران افت سالانه منابع تأمین این شهر بوده و در حال حاضر در شهر تربت حیدریه با کسری تأمین آب معادل 140 لیتر در ثانیه مواجه‌ایم که از طریق خرید آب خام از سایر ارگان‌ها نظیر شهرداری و پادگان تأمین جبران می‌شود.
وی از حفر چهار حلقه چاه در اجرای طرح آب‌رسانی به تربت حیدریه خبر داد و افزود: برق‌رسانی به این تعداد چاه نیز به صورت همزمان در حال پیگیری است و تلاش داریم در موعد مقرر این پروژه تکمیل شود.
وی این نکته را یادآور شد که پایان اعتبار ملی آب‌رسانی به تربت حیدریه سال ۱۴۰۰ بود که با اقدام به موقع آبفا شهرستان و استان، اعتبارات ملی طرح آب‌رسانی به این شهر تا سه سال دیگر تمدید شد.
عباسی افزود: ظرفیت فعلی ذخیره آب در شهر تربت حیدریه 38 هزار مترمکعب است که ساخت دو مخزن به ظرفیت 5هزار مترمکعب با اعتبار مورد نیاز 80میلیارد ریال در حال پیگیری است.
شرکت آب و فاضلاب تبصره دو تربت حیدریه پنج شهر و 134 روستا با 136 هزار و 340مشترک را زیر پوشش دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه