۱۰ هزار سکونتگاه غیر رسمی بدون گاز شهری

۱۰ هزار سکونتگاه غیر رسمی بدون گاز شهری

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی در خصوص گازرسانی در حاشیه شهر گفت: در حال حاضر ۱۰۰درصد سکونتگاه‌های رسمی در حاشیه شهر مشهد دارای انشعاب گاز شهری هستند و حدود ۱۰هزار واحد مسکونی و باغ‌ویلا هم به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز گاز ندارند.


حسن افتخاری اظهار کرد: در حاشیه شهر برای هر واحد مسکونی که مجوز ساخت دارد، علمک گاز نصب شده؛ اما مشکل ما در این مناطق، ساخت و سازهای غیرقانونی است که مجوز قانونی ندارند و این شرکت قادر نیست به این مشترکان خدمات‌رسانی کند.
 افتخاری بیان کرد: یکی از دلایلی که قانون برای حاشیه شهر محدودیت گذاشته، کاهش حاشیه‌نشینی و مهاجرت‌پذیری است. اگر در این مناطق امکانات باشد، توسعه حاشیه شهر به سرعت انجام می‌شود. این امر در حالت عادی ممکن است ایرادی نداشته باشد؛ اما در واقع اراضی حاشیه شهر جزو اراضی ملی و طبیعی بوده و یا کاربرد زراعی دارند. از این رو تغییر کاربری و تصرف، خلاف قانون است.
وی در ادامه توضیح داد: افزون بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر، برخی افراد سودجو هستند که با زمین‌خواری، اراضی کشاورزی را قطعه‌قطعه کرده و به عنوان مسکونی فروخته‌اند. همین امر سبب شده افرادی برای سکونت به حاشیه شهر پناه ببرند؛ اما از خدماتی مانند انشعاب‌های گاز، برق و آب محروم هستند. شرکت گاز از لحاظ قانونی اجازه ندارد در این مناطق خدمات ارائه کند.
به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اعلام اینکه ۳۰۰ مورد انشعاب غیرمجاز گاز در مشهد وجود دارد، گفت: بیشتر این انشعاب‌های غیرمجاز در حاشیه شهر است که در حال بررسی و پیگیری هستیم و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین سکونت تعداد زیادی از افرادی که در سکونتگاه‌های غیرمجاز حاشیه شهر هستند، به صورت موقت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه