فوت ۲۷ نفر در تصادفات مشهد در 43 روز

پلیس راهور خراسان رضوی اعلام کرد

فوت ۲۷ نفر در تصادفات مشهد در 43 روز

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی گفت: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون ۲۷ فقره تصادف منجر به فوت در مشهد اتفاق افتاده که از این تعداد، ۲۲ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.


سرهنگ علیرضا رحیمی با اعلام اینکه در ۲۷ فقره تصادف منجر به فوت در مشهد ۱۶ نفر عابر پیاده بودند، افزود: همچنین از این تعداد، پنج نفر راکب موتورسیکلت و ۶ نفر سرنشین و راننده خودرو بودند. از ۱۶ عابرپیاده هشت نفر سنشان بالای ۶۰ سال بود و سن چهار نفر از راکبان موتورسیکلت، زیر ۳۵ سال گزارش شده است. به گزارش ایسنا، رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه سن نیمی از عابران فوت شده بالای ۶۰ سال بود، باید جانمایی پل‌های عابر پیاده توسط شهرداری بیشتر شود. همچنین این پل‌‌ها باید مکانیزه و قابل استفاده برای همه افراد به ویژه افراد مسن و کسانی که مشکل حرکتی دارند، طراحی شود تا بتوانند برای عبور از عرض خیابان راحت از پل‌های عابرپیاده استفاده کنند. شاید بدین وسیله بخشی از مشکلات عبور عابران پیاده از عرض خیابان کاهش یابد و شاهد تصادفات کمتری در این حوزه باشیم.
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به رشد ۱۰درصدی تصادفات منجر به خسارت در مشهد، مطرح کرد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۹۲۳ فقره تصادف منجر به خسارت در بزرگراه‌ها و خیابان‌های مشهد اتفاق افتاده که نتیجه بی‌احتیاطی رانندگان بوده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. رحیمی خاطرنشان کرد: در همین مدت تصادفات منجر به جرح ۸۸۷ فقره گزارش شده که  ۹۵۷ نفر در این تصادفات مصدوم شده‌اند. تعداد مصدومان تصادفات منجر به جرح نیز یک درصد معادل ۱۳ نفر نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش داشته است.
وی بی‌توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی را سه عامل اصلی در تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: ۶۰۰عدد دوربین‌ ثبت تخلف رانندگی و کنترل سرعت در مشهد فعال است و سرعت لحظه‌ای خودروها، سرعت میانگین، عبور از چراغ قرمز، پارک در محل غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و… را ثبت می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه