کتاب‌های جدید در راه کتابخانه‌های مساجد

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خبر داد

کتاب‌های جدید در راه کتابخانه‌های مساجد

 مهدی مقدم از اجرای طرح «پالایش کتاب» در کتابخانه‌های مسجدهای سراسر کشور در راستای به‌روزرسانی کتاب‌ها و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان مسجدی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان، مقدم در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مسجدهای سراسر کشور اظهار کرد: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بی‌استفاده از کتابخانه‌های مسجدها و جایگزین‌سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبان در کشور اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در اجرای این طرح، به منظور مناسب‌سازی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مسجدها با نیازهای مناطق، 72هزار جلد کتاب به این کتابخانه‌ها اهدا خواهد شد.
وی با تأکید براینکه طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مسجدهای شهری و روستایی اجرا شده، افزود: اجرای این طرح همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر کشور آغاز و در گام نخست، اهدای کتاب در 6استان انجام خواهد شد.
مقدم با اشاره به اینکه اهدای کتاب به کتابخانه‌های مسجدها، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: کتابخانه‌های مسجدهای استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کرمان، جنوب کرمان و کرمانشاه در این مرحله کتاب دریافت می‌کنند.
وی در ادامه به موضوعات کتاب‌های اهدایی اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها بیشتر با موضوعاتی مانند دفاع مقدس، کتاب‌های دینی و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده‌اند.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 7هزار باب کتابخانه مخزن‌دار در مسجدهای کشور در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تجهیز این کتابخانه‌ها به آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه به شمار می‌رود.
مقدم ادامه داد: هر جامعه‌ای برای پیمودن مسیر پیشرفت، نیاز به افزایش میانگین مطالعه افراد دارد و نهاد‌های فرهنگی نیز باید در این مسیر تلاش مضاعف داشته باشند.
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه، اجرای طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، تولید کتاب صوتی با مشارکت اعضای کانون‌های مساجد سراسر کشور، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در رده‌های سنی مختلف و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کتابداران مساجد را از مهم‌ترین اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد.
گفتنی است، تمامی فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای اجرا در کانو‌ن‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور، از طریق زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد قابل دریافت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه