ال‌کلاسیکوی بد موقع

قرعه کشی  مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

ال‌کلاسیکوی بد موقع

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال برگزار شد که بر این اساس پرسپولیس با سپاهان و استقلال با ملوان بندرانزلی دیدار می‌کنند.دیدارهای این مرحله اول، دوم و سوم اسفند برگزار می‌شود. البته بازی فولاد خوزستان به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا دیرتر از سایر مسابقات برگزار خواهد شد.در مرحله قبل ملوان مقابل نفت مسجد سلیمان شکست خورده بود، اما به دلیل استفاده بازیکن محروم در این مسابقه، کمیته انضباطی تیم ملوان را برنده اعلام کرد.


زخم قدیمی
شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی 92-91 پایان جاه‌طلبی یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس در 42 سالگی بود. او که می‌توانست روزهای رویایی لیگ برتر را با یک برد در فینال جام حذفی پیوند بزند، دو بار در این بازی پیروزی را از دست داد و در آخر، زمانی که مهدی مهدوی‌کیا با چشمانی اشکبار چهارگوشه مستطیل سبز را می‌بوسید، او نیز به اتمام کار خود رسید و پیش از اینکه به در خروجی باشگاه هدایت شود، استعفا داد و رفت.
یحیی در لیگ دوازدهم توانسته بود با گل زودهنگام هادی نوروزی برد 1-0 مقابل سپاهان را رقم بزند و در بازگشت به نیمکت سرخپوشان نیز برد 3-0 انضباطی را در لیگ نوزدهم تجربه کند. در لیگ بیستم دو تساوی، حاصل کار این دو تیم بود و در لیگ بیست و یکم، بازی بی‌طرف با یک پیروزی به سود هر یک خاتمه یافت و این فصل هم دو تیم در فولادشهر به نتیجه‌ای بهتر از تقسیم امتیازات نرسیدند.
اما حتی این سه پیروزی هم سبب نمی‌شود یکی از تلخ‌ترین خاطرات سرمربیگری یحیی گل‌محمدی از یاد او برود و شاید یک پیروزی در جام حذفی، بهترین انتقام برای او و شاگردانش باشد. البته از تیم لیگ دوازدهم هیچ بازیکنی در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد و اکثر نفراتش تبدیل به مربیان شاغل در لیگ ایران شده‌اند و یحیی باید با نسلی جدید این برد را رقم بزند.
نکته جالب اینکه یحیی گل‌محمدی که با سه قهرمانی، یکی از پرافتخارترین سرمربیان جام حذفی است، هرگز با پرسپولیس نتوانسته این جام را فتح کند و این بزرگ‌ترین افسوس یحیی بعد از ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیاست؛ کابوسی که حالا عبور از آن با یک مانع بزرگ به نام تقابل با سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی مواجه شده است. نکته جالب اینکه پرسپولیس سال گذشته موفق شد یک تیم اصفهانی را در خارج از خانه شکست دهد و از جام حذفی کنار بزند و حالا قرمزها دوباره همین هدف را پیش روی خود می‌بینند.

نبرد تکراری با ملوانان
استقلال تهران دیروز نخستین تیمی بود که نامش از درون قرعه خارج شد و آبی‌های پایتخت باید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف ملوان بندرانزلی بروند.
 جالب آنکه پیش از رویارویی دو تیم در جام حذفی، در هفته پیش‌رو شاگردان ریکاردو ساپینتو و مازیار زارع باید در لیگ برتر به مصاف هم بروند. آبی‌ها به مانند دیدار قبلی برابر تراکتور در جام حذفی، در این مرحله هم میزبان هستند و باید ملوان برای دیدار با استقلال به تهران سفر کند.
نتایج قرعه کشی به این شرح است (نام میزبان ابتدا آمده است):
استقلال – ملوان/ سپاهان – پرسپولیس/ آلومینیوم – نساجی/ استقلال ملاثانی - مس کرمان/ گل‌گهر - فولاد / نود ارومیه - پیکان 
دریا بابل - پارس جنوبی/ هوادار تهران - مس رفسنجان

خبرنگار: حمیدرضا عرب

برچسب ها :
ارسال دیدگاه