بهره‌مندی ۸۸ درصد روستاها از اینترنت

بهره‌مندی ۸۸ درصد روستاها از اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۸۸ درصد از روستاهای این استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که بر مبنای برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۲، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت بهره‌مند می‌شوند.


علی دلگیر در گفت‌وگو با ایرنا ادامه داد: هم اینک ۴۶۵ روستای بیش از ۲۰ خانواری خراسان رضوی بدون شبکه اینترنت هستند که بر اساس جدول زمان‌بندی شده، ۲۴۱ روستا تا پایان سال جاری و ۲۲۴ روستای دیگر نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ زیر پوشش شبکه اینترنت پرسرعت قرار خواهند گرفت.
وی شتاب دادن به تأمین اینترنت مناطق روستایی را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان دانست و گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم بیش از هزار میلیارد ریال برای اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است که این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
دلگیر با اشاره به واگذاری خدمات بخش‌های دولتی به مخابرات و ایرانسل از سال ۱۳۹۲ خاطرنشان کرد: این اپراتورها مکلف به ارائه خدمات به مناطق روستایی هستند و در مناطقی نیز که برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد، دولت مکلف است از محل درآمد اپراتورها برای بهره‌مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت سرمایه‌گذاری کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه