حتی یک دقیقه پیش از شروع آزمون، سؤالات لو برود کناره‌گیری می‌کنم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت  نظام آموزش و پرورش:

حتی یک دقیقه پیش از شروع آزمون، سؤالات لو برود کناره‌گیری می‌کنم

نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با موضوع امتحانات نهایی و تغییرات کنکور صبح دیروز در یکی از مدرسه‌های محل برگزاری آزمون برگزار شد.


به گزارش مهر، محسن زارعی در این نشست با بیان اینکه اتاق تکثیر محفظه‌ای ایزوله است، گفت: مسئول اتاق تکثیر نیم ساعت در آن اتاق حضور دارد و اجازه داشتن گوشی موبایل را ندارد. حتی مدیر مرکز آزمون هم که تنها کسی است که برای ارسال فایل رمز، مجاز به داشتن گوشی موبایل است؛ حق ندارد گوشی را به مرکز تکثیر ببرد.وی با اشاره به اینکه برگه‌های تکثیر شده توسط مسئول تکثیر در پلمب‌های مخصوص قرار داده خواهد شد، گفت: اگر زمان بسته‌بندی و تکثیر طولانی شود، به همان میزان به زمان امتحان اضافه می‌شود.زارعی گفت: طراحان سؤال از سه روز پیش از برگزاری آزمون طراحی سؤالات را در یک فضای قرنطینه انجام می‌دهند. نظام آموزشی با این فرم برگزاری آزمون ثابت می‌کند ما در تلاش برای مفهومی‌سازی آزمون‌ها و استفاده صرف از کتاب درسی هستیم. این یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزشی است که تمام تمرکز دانش‌آموز برای موفقیت در کنکور به کتاب درسی باشد و دیگر متکی به تست‌زنی نیست.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تمرکز دانش‌آموز دوباره از کتاب درسی به سمت کتاب‌های کمک آموزشی و تست‌زنی برود، عنوان کرد: در گذشته معلم ناچار بود به جای کتاب درسی، کتاب کمک آموزشی و تست‌زنی درس بدهد و به او مهارت تست‌زنی بیاموزد.
زارعی ادامه داد: نظام آموزشی از این پس به ریل خود بازمی‌گردد. در جلسات آزمون مراقبت‌ها به صورت کامل انجام می‌شود؛ خود من را در این جلسه دو بار تفتیش کردند. آموزش و پرورش را مظلوم دیده و نگه داشتند. در کدام آزمون طراحان سؤال را در قرنطینه نگه می‌دارند؟
وی اظهار کرد: به هیچ عنوان پیش از شروع آزمون‌ها، امکان لو رفتن و دسترسی به سؤالات برای هیچ کس وجود ندارد.به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس موظف به ساخت مرکز آزمون استاندارد شده و از وزارت دفاع هم کمک گرفتیم تا چنین مراکز استانداردی را ایجاد کنیم.وی با بیان اینکه از تخلف در امتحانات به‌راحتی نمی‌گذریم، گفت: ضروری است تمامی مراکز در سراسر کشور به ضوابط عمل کنند. با متخلفان بر اساس قانون عمل خواهیم کرد؛  فردی که گوشی سر جلسه ببرد اگر استفاده نکند نمره همان درسش و اگر استفاده کند نمرات تمامی درس‌هایش صفر خواهد شد.
زارعی بیان کرد: قطع اینترنت برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کند. به دنبال این هستیم مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنیم و به کسی آسیب نرسانیم. پیشنهادهایی مثل استفاده از جمر مسدودکننده سیگنال یا قطع اینترنت بین‌الملل ارائه شده است.وی درباره همکاری با پلیس فتا برای برخورد با کانال‌های منتشرکننده سؤالات امتحانات نهایی گفت: موضوع شناسایی و برخورد با افرادی که در این حوزه‌ها در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند در اختیار ما نیست اما در این باره گله‌مند هستم؛ نباید به‌راحتی استفاده از ابزارهای جاسوسی، جانمایی و روش‌های تقلب را در این کانال‌ها آموزش دهند. نگرانی‌ام، اغوا شدن دانش‌آموزان ماست که منجر به آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. 
زارعی در خاتمه گفت: حتی اگر یک دقیقه پیش از شروع آزمون، سؤالات لو برود، کناره‌گیری می‌کنم و این به معنای امنیت امتحانات نهایی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه