رسیدگی به ۶۸۸ پرونده قاچاق کالا در خراسان شمالی

رسیدگی به ۶۸۸ پرونده قاچاق کالا در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در ۹ماهه ابتدای امسال ۶۸۸ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۱۶۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال در استان رسیدگی شد.


سردار سعید مطهری‌زاده در این‌ باره اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده جرایم اقتصادی، ۶۴۶نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی‌ شدند.
وی افزود: ارزش ریالی پرونده‌های جرایم اقتصادی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و تنها ارزش ۴۵ فقره از این پرونده‌ها بیش از یکمیلیارد ریال گزارش شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این مدت ۷۰۰ عدد انواع مواد محترقه قاچاق کشف ‌شده که در بررسی‌های به‌ عمل ‌آمده به نسبت سال گذشته ۲۶۰ درصد افزایش دارد.
وی درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۱۲۵ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف‌ شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸درصد افزایش دارد.
مطهری‌زاده با بیان اینکه عده‌ای برای سودجویی بیشتر، سلامت افراد جامعه را از طریق فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق به خطر می‌اندازند، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۸ هزار و ۲۹۳قلم دارو قاچاق و غیر مجاز کشف‌ شده است.
به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۶دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت قاچاق توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و به پارکینگ منتقل‌ شده است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۰۰ درصد افزایش دارد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره طرح‌های اجرا شده توسط پلیس در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: در این مدت ۱۰طرح برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس استان اجرا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه