قیمت لوکاکو پایین آمد قیمت بازیکنان ایرانی نه!

خداداد عزیزی: لیگ جذابی نداریم

قیمت لوکاکو پایین آمد قیمت بازیکنان ایرانی نه!

خداداد عزیزی که از اوضاع و احوال کلی فوتبال به خصوص فوتبال مشهد ناراحت است، در این خصوص گفت‌وگویی انجام داده و بیشتر از هر چیز به ضعف مدیریت اشاره کرد.


خداداد در مورد غیبت تیم‌های مشهدی در لیگ برتر اظهار کرد: باوجود اینکه مشهد دومین کلانشهر ایران است و شاید از لحاظ ثروت هم این‌گونه باشد، اما تیم‌های مشهدی همیشه با بحران مالی رو‌به‌رو بوده‌اند و برای بقا در لیگ برتر یا صعود به آن می‌جنگیدند. من در سال ۶۸ به عنوان بازیکن و سال‌‌ها بعد در جایگاه سرمربی در ابومسلم حضور داشتم، در این سال‌ها هیچ وقت فوتبال مشهد ثبات مدیریتی‌ نداشت، می‌توانم بگویم در بحث مدیریت صفر مطلق بود‌ه‌ایم و همین موضوع سبب نابودی تیم‌های ابومسلم، پیام، سیاه‌جامگان و پدیده شد. بزرگ‌ترین معضل نیز، مشکلات مالی بود. واقعاً جای تعجب و سؤال است که چطور می‌شود تیم‌های فوتبال مشهد با وجود درآمد و ثروت بالای این شهر، همواره با مشکلات مالی مواجه‌اند؟ اصلاً چرا فولاد خوزستان، سپاهان، ذوب‌آهن،‌ مس کرمان، مس رفسنجان و تیم‌های دیگر مشکلات مالی ندارند و این مشکل فقط برای فوتبال مشهد است؟
ستاره سابق تیم ملی فوتبال درباره بازی‌های لیگ برتر و قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول عنوان کرد: به نظرم با توجه به پولی که در فوتبال هزینه می‌کنیم، لیگ جذابی نداریم. بازیکنانی را در لیگ سراغ داریم که ۱۴، ۱۵ میلیارد در یک فصل می‌گیرند؛ یعنی اگر قیمت دلار همان ۳۰ هزار تومان ثابت باقی می‌ماند، چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار می‌شد. این در حالی است که گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ، اصلاً به تیم ملی دعوت نمی‌شود. معتقدم مشکلات فوتبالمان یکی دوتا نیست، این شرایط نتیجه زد و بند‌های مدیران باشگاه‌های صنعتی دولتی است، به همین خاطر قیمت بازیکنان سرسام‌آور است، اما کیفیت فوتبالمان به اندازه مبلغ قراردادها بالا نرفته است. 
در فوتبال دنیا قیمت بازیکنان بر اساس عملکردشان بالا و پایین می‌شود. 
به عنوان مثال؛ در جام جهانی قطر قیمت یک بازیکن ۳۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و لوکاکو که عملکرد خوبی در جام نداشت، قیمتش از ۷۰ میلیون به ۳۰ میلیون یورو می‌رسد، اما در فوتبال ما قیمت بازیکنان همیشه روند صعودی دارد، انگار همه عالی بازی می‌کنند. او در مورد پیوستن رونالدو به النصر که سوژه این روزهای رسانه‌هاست گفت: کریستیانو رونالدو در ۳۷ سالگی آن کیفیت سابق را ندارد و این موضوع در جام جهانی مشخص بود. به نظرم خرید رونالدو با آن قیمت دیوانگی بود، البته النصر می تواند از رونالدو استفاده تبلیغاتی کند، اما در بعد فنی کارایی ندارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه