تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بیرجند

تخریب چهار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بیرجند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان جنوبی گفت: تکلیف قانون این است که هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز باید تخریب شود. بر همین اساس، هفته گذشته چهار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در یکی از محلات شهر بیرجند تخریب شد.


حجت‌الاسلام علی نسایی زهان اظهار کرد: هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز جرم مشهود بوده و اداراتی که در این زمینه مسئولیت دارند باید با این موضوع برخورد و از بروز آن پیشگیری کنند. وی ادامه داد: مشکل اینجاست که برخی از ادارات ترک وظیفه کرده و در سایه سهل‌انگاری این دستگاه‌ها شاهد ساخت و ساز غیرمجاز هستیم. بنابراین از ابتدای کار نباید به افرادی که مجوز ساخت ندارند، اجازه ساخت و ساز داد. دادستان بیرجند با تأکید بر اینکه همه چیز باید بر مبنای قانون باشد، گفت: وظیفه دستگاه قضا تخریب نیست بلکه نظارت بر کار دستگاه‌های اجرایی است که به وظایف خود عمل کنند.
به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: وجود ساخت و سازهای غیرمجاز موجب تخریب چهره شهرها شده و مشکلاتی در مسائل زیرساختی ایجاد می‌کند. از این رو باید به‌ طور قاطع با این قبیل ساخت و سازها برخورد کرد.
حجت‌الاسلام نسایی با تأکید بر اینکه هر خانه‌ای که غیرمجاز ساخته شده، با حکم دادگاه تخریب می‌شود، افزود: از این پس دستگاه‌های اجرایی باید مراقبت کنند تا شاهد چنین ساخت و سازهایی در شهر نباشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه