وزارت ارتباطات اینترنت موبایل را سه ساعت قطع کند

رئیس سازمان سنجش:

وزارت ارتباطات اینترنت موبایل را سه ساعت قطع کند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح دیروز خود پاسخگوی پرسش‌های مربوط به برگزاری نوبت نخست کنکور سراسری۱۴۰۲ بود.به گفته عبدالرسول پورعباس، نوبت نخست کنکور سراسری در روزهای ۲۹ و ۳۰دی ماه برای پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود.


وی افزود: ما درک می‌کنیم یک خانواده سه سال آخر دبیرستان را با فرزندشان همکلاس هستند و محیط خاصی در خانواده حاکم می‌شود، میهمانی‌ها و مسافرت‌هایشان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و تمام امکانات را تا حد نیاز در اختیار فرزندانشان می‌گذارند، ما درک می‌کنیم و از این مسائل پاسداری می‌کنیم، داوطلبان اصلاً نگران نباشند.
به گزارش فارس، پورعباس گفت: به افرادی که قصد تقلب دارند هم می‌گوییم سرنوشت خود را تحت تأثیر قرار ندهند، ممکن است تا 10 سال از حضور در کنکور جا بمانند. ما روی شبکه‌های تخلف اشراف داریم و تمام کسانی که با این شبکه‌ها ارتباط دارند به‌راحتی لو می‌روند. خواهش ما از داوطلبان این است از این شبکه‌ها فاصله بگیرند. از والدین می‌خواهم از این موضوعات جلوگیری کنند، گاهی والدین فرزندان را در دام تخلف می‌اندازند.
به گفته وی، سال گذشته ۸۵۰نفر را با تجهیزات تقلب گرفتیم، این افراد بین یک تا 10 سال محروم شدند و برخی از آن‌ها در یک آزمون مجدد باید صلاحیتشان را احراز می‌کردند که عده کمی توانستند این کار را انجام دهند. در زمینه امنیت، آخرین حلقه حفاظت ما بحث اینترنت است که در دستورالعمل شورای امنیت کشور آمده خواست ما مبنی بر قطع سراسری یا نقطه‌ای اینترنت باید به شورا اعلام و سپس تأیید آن‌ها به وزارت ارتباطات ابلاغ شود. این مسئله مطالبه مردم است. بین ۸ تا ۱۶میلیون نفر درگیر این آزمون هستند، کار بسیار پیچیده است و ما می‌خواهیم امنیت برای این افراد به نقطه کمال برسد؛ نقطه کمال، محدود کردن اینترنت است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: این مسئله به تصمیم وزارت ارتباطات بستگی دارد، ما می‌خواهیم هیچ‌گونه عکسی ارسال و دریافت نشود، نه اینکه اینترنت به طور کلی قطع شود. زمان کنکور حدود سه ساعت است و ما خواهش می‌کنیم این امنیت را به جوانان کشور هدیه دهند. داوطلبانی که به قصد تقلب اجیر و مزدور می‌شوند در حد یک دقیقه عکس را ارسال می‌کنند، البته ما سال گذشته راه برگشت را بستیم؛ اما امسال امیدواریم وزارت ارتباطات با ما و ملت عزیز همکاری کنند. ما می‌دانیم کسب‌وکار مردم، سلامت و جنبه‌های مختلف زندگی مردم با شبکه اینترنت ارتباط دارد اما از طرفی جمعیتی چند ده میلیونی هم متقاضی امنیت آزمون هستند. ضمن اینکه تمامی جوانب را دیدیم انتظار داریم با همکاری شورای امنیت کشور، اینترنت همراه را ساعاتی قطع کنند.
وی اضافه کرد: برای سال۱۴۰۲ فعالیت‌های زیادی انجام شده است. از جمله اینکه رئیسان دانشگاه‌های مادر نماینده تام‌الاختیار برای برگزاری آزمون هستند و درمصوبه جلسه ۷۶۵ شورای امنیت کشور برای تمامی دستگاه‌های کشور تعیین وظیفه شد و سازمان سنجش موفق شد برگزاری آزمون سراسری را یک آزمون و واقعه ملی تلقی کند. برای ارتقابخشی آزمون 2هزارو400 مرکز فرعی به‌شدت بازنگری شد و قدم دوم تنوع‌بخشی در دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها داشتیم.وی افزود: سال گذشته با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم مسیر تقلب را ۹۵درصد ببندیم و در رشته‌های پزشکی 100درصد شد، فرایندهایی طراحی شده که جلو مسیرهای غیرعلمی برای ورود به دانشگاه‌ها را بگیریم و هیچ موردی بدون طی کردن مسیر اصلی نمی‌تواند وارد دانشگاه شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه