با اقدام سلبی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد

آیت‌الله علم‌الهدی:

با اقدام سلبی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید برای رضای خدا به وظیفه خود عمل کنیم و از حاشیه‌سازی‌ها نترسیم؛ زیرا همواره دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های خود موضوعی را مطرح کرده و هجمه‌های فرهنگی را علیه ما راه می‌اندازد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی در مشهد یکی از اقدامات مثبتی است که بسیاری از دغدغه‌مندان و خانواده‌های مشهدی را به تعیین تکلیف نهایی موضوع حجاب امیدوار کرده است. با این حال، باید به‌ جای اینکه کارها نقش اعلامی داشته باشد، در حوزه عمل وارد میدان شد.
وی ادامه داد: نباید تنها نیروی انتظامی در این عرصه وارد عمل شود؛ زیرا فقط با اقدام سلبی نمی‌توان امر به معروف و نهی از منکر کرد. نمی‌شود بگیر و ببند به راه انداخت و امیدوار بود حجاب تبدیل به فرهنگ شود؛ زیرا رمز موفقیت در این عرصه این است که همه امور مبتنی بر یک برنامه روشن باشند.
وی با بیان اینکه در مسئله حجاب و عفاف، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید مطالبه‌گر از مسئولان باشد، ادامه داد: باید یک مرجع معتبر مشخص شود که گلایه‌مندان مقوله حجاب بدانند برای هر سخنی در این رابطه، فقط می‌توان به آن مراجعه کرد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه