بی‌آبی روستاییان صالح‌آباد را کلافه کرده است

بی‌آبی روستاییان صالح‌آباد را کلافه کرده است

کمبود آب آشامیدنی سال‌هاست که برخی از اهالی روستاهای محروم شهرستان صالح‌آباد را عذاب می‌دهد، گرچه مشکل برخی از روستاها با بودجه دولت و همت خيران نیک‌اندیش رفع شده اما این مشکل همچنان ادامه دارد. 

جمعی از مردم روستای کالکراب صالح‌آباد می‌گویند: متأسفانه در روستای ما آب پیدا نمی‌شود، نه برای آشامیدن و نه برای شست‌وشو به همین خاطر بهداشت و
​​​​​​​سلامت اهالی محل به شدت تهدید می‌شود. 
آن‌ها می‌افزایند: سال گذشته خیلی امیدوار بودیم مراسم افتتاح لوله‌کشی آب این روستا روز 22 بهمن در کنار مزار شهدای عزیزمان برگزار شود اما باز هم مسئولان آبفا اهالی محل و خانواده‌های شهدا را ناامید کردند ولی امیدواریم امسال در روز 22بهمن افتتاح شود و لوله‌کشی چاه به منبع روستا را شاهد باشیم.
یکی از اهالی روستای کالکراب خاطرنشان کرد: اگر روستایی در شهرستان روزی 10دقیقه بیشتر آب شرب ندارد باید مسئولان آبفا آن را در اولویت بگذارند. جالب است بدانید آقای قلعه‌کاهی، پدر شهید روستایمان سوگند می‌خورد و می‌گوید تأمین آب آشامیدنی روستا، از افتتاح سنگ مزار فرزند شهیدم مهم‌تر و واجب‌تر است. 
وی می‌افزاید: نداشتن آب شرب و آب قنات سبب مهاجرت بیشتر مردم روستا به شهرها شده و باغ‌ها و زراعت‌ها و کلاً کشاورزی نابود شده و درآمد مردم کاهش یافته و از سویی خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن قنات‌ها موجب شده دامداران دام‌های خود را بفروشند. 
یک روستایی دیگر هم خطاب به مسئولان آبفا می‌گوید: در فصل زمستان که فصل بارندگی‌هاست و مصرف آب به نسبت تابستان کمتر است چرا آب شورستان‌های علیا و سفلی و روستاهای همجوار به مدت چندین روز قطع می‌شود، یا می‌گویند پمپ آب سوخته یا برق قطع شده! چرا برای همیشه فکری اساسی برای حل این مشکلات نمی‌کنند؟
محمد عالی‌نیا، مدیر امور آبفا شهرستان صالح‌آباد هم می‌گوید: آبفا شهرستان چندین بار برای حفر چاه و رفع معضل بی‌آبی روستای کالکراب اقدام‌هایی نظیر تأمین اعتبار و جذب پیمانکار انجام داده که متأسفانه با عدم همکاری برخی روستاییان برای حفر چاه مواجه و مانع شده‌اند، اما در حال حاضر چاه تأمین آب روستا در حال حفر است که ان‌شاءالله پس از اتمام حفر و گلوگذاری چاه و انجام آزمایشات به زودی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

خبرنگار: صاحبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه