نشر اکاذیب مصداق برهم زدن امنیت روانی جامعه

دادستان بجنورد به متخلفان هشدار داد

نشر اکاذیب مصداق برهم زدن امنیت روانی جامعه


​​​​​​​دادستان بجنورد، امنیت روانی را یکی از حقوق عامه عنوان کرد و گفت: کسانی که در فضای مجازی با نشر اکاذیب درصدد برهم زدن آرامش و امنیت روانی جامعه باشند، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.
سید جواد ایلالی صبح روز گذشته در نشست امنیت روانی و حقوق عامه که در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: در صدر اسلام حق داشتن امامت و ولایت از مردم گرفته شد و حضرت زهرا(س) در این راستا از حقوق عامه دفاع کرد.
دادستان بجنورد ادامه داد: روشنگری آن حضرت سبب شد رسانه‌های آن برهه نتوانند امیرالمؤمنین(ع) را سانسور کنند.
وی افزود: حقوق عامه یکی از مباحث مهم و کلیدی قانون اساسی بوده که دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مهمی در این راستا تدوین شده است.
ایلالی با تأکید بر اینکه حقوق عامه مصادیق مختلفی دارد، گفت: حقوق عامه در قوانین ما جایگاه عالی و ممتازی دارد که با مصادیق و عناوین فراوان مشخص شده است.
دادستان بجنورد امنیت روانی را یکی از حقوق عامه عنوان و بیان کرد: در اغتشاشات و حوادث اخیر، توسط رسانه‌ها امنیت روانی جامعه تضییع شد. از این رو دادستان به عنوان مدعی‌العموم برای ورود به این حوزه تکلیف دارد.
ایلالی گفت: در خراسان شمالی ۶۰۰ پرونده کیفری با ۷۰۰ متهم در این راستا تشکیل شده است.
دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: حدود ۲۰درصد از این موارد مربوط به متهمانی است که در فضای مجازی، امنیت روانی جامعه را بر هم زدند. نمی‌توان درباره امنیت روانی جامعه که یکی از حقوق عامه است، کوتاهی کرد.
به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه جمعی از این عده فریب‌خورده بودند، افزود: ارفاق‌هایی برای این عده صادر شد و بناست این گروه در برخی کلاس‌های آموزشی و معرفتی حاضر شوند.
ایلالی در انتها با تأکید بر اینکه فضای مجازی فضایی مبهم و تاریک است، گفت: باید در این فضا مراقب نظام خانواده باشیم؛ زیرا میدان واقعی جنگ حق و باطل است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه