تنش آبی در 280 روستای استان

تنش آبی در 280 روستای استان

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان شمالی با‌اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: حدود 280 روستای دارای تنش آبی وجود دارد که به 73 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.


رضا نعیمی افزود: 7هزار و 100 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب در استان وجود دارد که حدود 30درصد این خط باید اصلاح شود و اعتباری افزون بر 2هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
به گزارش تسنیم، در حال حاضر بیش از 280روستای خراسان شمالی با تنش آبی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند و این در حالی است که بیش از 97 درصد منابع آبی استان برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود!
علی داودی، رئیس شورای اسلامی شهرستان بجنورد با بیان اینکه مشکل آبرسانی به روستاهای استان باید به صورت جدی رسیدگی شود، اظهار کرد: اگر موضوع آب در استان مدیریت نشود، بعدها دچار موضوعات اجتماعی می‌شویم. در حال حاضر بسیاری از روستاهای بزرگ استان دچار مشکل کم‌آبی هستند.
وی افزود: در تابستان‌ها به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن ناهماهنگی مدیریتی است در روستاهای منطقه گیفان با مشکل کم‌آبی مواجه و به دلیل کمبود تانکر با مشکل آبرسانی در 70 روستا مواجه می‌شویم به عنوان مثال در شهرستان بجنورد به عنوان بزرگ‌ترین شهر استان فقط دو تانکر وجود دارد.
داودی با اشاره به برخی از خواسته‌های مردم تصریح کرد: افزایش مجتمع‌های آبرسانی و ایجاد چاه‌های لایه‌های آهکی درخواست مردم است و باید دولت در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بیشتری داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه