هری کین؛ کاپیتان تایتانیک نفرین‌شده

مطمئن بودم آن پنالتی را گل می‌کنم 

هری کین؛ کاپیتان تایتانیک نفرین‌شده


​​​​​​​انگلیس در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نتیجه ۲ بر یک مغلوب فرانسه شد. در این دیدار کاپیتان انگلیس پشت دو ضربه پنالتی ایستاد که یکی از آن‌ها را به گل‌ تبدیل کرد و دیگری را از دست داد تا نقش مهمی در حذف انگلیس داشته باشد.هری کین گفت: من کسی نیستم که زیاد راجع به این موضوع فکر کنم. من در یک بازی چه پشت یک ضربه پنالتی بایستم چه دو پنالتی برای آن آماده‌ام. من نمی‌توانم آماده‌سازی‌ام پیش از بازی را مقصر بدانم و هیچ حس متفاوتی نسبت به گذشته ندارم. من مطمئن بودم از آن ضربه پنالتی استفاده می‌کنم اما نتوانستم آن طور که می‌خواستم از آن بهره ببرم».
اینکه کاپیتان سه‌شیرها در مراحل حذفی یک تورنمنت بزرگ پنالتی حساسی را به این شکل به آسمان شلیک کند برای انگلیسی‌ها مسلماً خاطره پنالتی مشابهی را زنده می‌کند که دیوید بکام در یورو 2004 به همین شکل از دست داد.
انگلیس در آن رقابت‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل پرتغال قرار گرفت. بازی دو تیم بعد از 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. دیوید بکام به عنوان استاد ضربات آزاد و کاپیتان سه‌شیرها پشت نخستین پنالتی انگلیس ایستاد.
درحالی‌که به نظر می‌رسید نقطه پنالتی مشکل دارد و چندان هموار نیست بکام پیش از زدن ضربه به توپ لغزید و همین باعث شد توپش با اختلاف زیاد از بالای دروازه به آسمان شلیک شود. صحنه‌ای مشابه آنچه امشب برای کاپیتان فعلی سه‌شیرها هری کین اتفاق افتاد.
انگلیس بارها در تورنمنت‌های بزرگ، جام‌های جهانی و رقابت‌های یورو، با بدشانسی در ضربات پنالتی دستش از جام کوتاه مانده. نفرین پنالتی بار دیگر سبب شد انگلیس جوان و پرستاره سال 2022 هم نتواند به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه