ال‌کلاسیکو دوستانه پیش از شهرآورد

ریسک بزرگ «یحیی»

ال‌کلاسیکو دوستانه پیش از شهرآورد


پرسپولیسی‌ها قصد داشتند تا اردویی برون‌مرزی را پیش آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر برگزار کنند و در ایام تعطیلات لیگ برتر به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی راهی کشور امارات شوند تا با انجام چند بازی دوستانه در امارات، آمادگی فنی خود را در آستانه شهرآورد پایتخت به سطح ایده‌آل برسانند و به تهران بازگردند اما مشکلات مالی و البته عدم موافقت شورای برون‌مرزی وزارت ورزش‌وجوانان سبب شد سفر سرخپوشان پایتخت به دبی منتفی شود.
پس از منتفی شدن اردوی خارجی، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت تیمش را در تهران آماده ادامه رقابت‌های لیگ برتر کند و چهار بازی دوستانه مقابل شمس‌آذر قزوین، فجرسپاسی شیراز، مس کرمان و پیکان تهران را هم در دستور کار پرسپولیس قرار داد تا سرخپوشان پایتخت در شرایط مسابقه باقی بمانند. چهار مسابقه دوستانه‌ای که سه بازی آن با برتری شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید و تنها تقابل با شمس‌آذر قزوین به عنوان تیم صدرنشین لیگ یک، با تساوی 2-2 خاتمه یافت تا پرسپولیسی‌ها در ایام تعطیلات فیفادی نتایج خوبی را در بازی‌های دوستانه بدست آورده باشند.
سرمربی پرسپولیس درخواست برگزاری یک بازی دوستانه حساس و باکیفیت را پیش از شهرآورد پایتخت داشت که درخواست او مورد اجابت قرار گرفت و با هماهنگی‌های انجام شده، قرار است سرخپوشان پایتخت پیش از رویارویی با استقلال در دیداری تدارکاتی در تهران به مصاف سپاهان بروند و مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ در مصافی دوستانه صف‌آرایی کنند.
گل‌محمدی قصد داشت از روز جمعه بازیکنان خود را به اردو ببرد اما باتوجه به موافقت مدیران و کادرفنی باشگاه سپاهان برای برگزاری بازی دوستانه، برنامه کادرفنی پرسپولیس تغییر کرد. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان قرار است روز سه‌شنبه 22 آذرماه در ورزشگاه آزادی تهران به میدان بروند و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مسابقه در زمین شماره یک ورزشگاه آزادی انجام شده است. پیشتر سرخپوشان پایتخت در این ورزشگاه دیدار تدارکاتی با تیم پیکان را برگزار کرده بودند و هدف یحیی گل‌محمدی هماهنگی بیشتر شاگردانش روی چمن ورزشگاه آزادی در آستانه رویارویی با استقلال است.
پرسپولیسی‌ها روز سه‌شنبه 29 آذرماه از ساعت 17:30 باید در شهرآورد تهران مقابل استقلال قرار بگیرند و همین مسئله سبب شده یحیی گل‌محمدی درخواست برگزاری بازی تدارکاتی با سپاهان را در ساعت 17:30 داشته باشد تا کاملاً فضای مسابقه دربی در یک بازی دوستانه مقابل حریف سرسختی مانند سپاهان شبیه‌سازی شود. کادرفنی پرسپولیس البته باید مصدومیت‌های احتمالی این بازی پرفشار را پیش از شهرآورد پایتخت لحاظ کند. البته که سرخپوشان پایتخت امیدوارند تقابل دوستانه با سپاهان بدون حاشیه و البته مصدومیت برایشان به پایان برسد و آن‌ها بتوانند با آمادگی فنی ایده‌آل مهیای برگزاری دیدار مقابل استقلال شوند.پرسپولیس و سپاهان پیشتر در سال گذشته و در شرایطی که سرخپوشان پایتخت خود را برای دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کردند، در بازی دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان یحیی گل‌محمدی با نتیجه 3 بر یک از سد سپاهان با هدایت محرم نویدکیا گذشتند و حالا باید دید نبرد شاگردان گل‌محمدی و مورایس با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد. دو تیم در هفته هشتم لیگ بیست‌ودوم مقابل هم در ورزشگاه نقش‌جهان قرار گرفتند که آن مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه