سوگواره «نگین شکسته»

سوگواره «نگین شکسته»

افتتاحیه سوگواره نگین شکسته با سخنرانی آیت‌الله سیدجعفر سیدان (استاد حوزه علمیه مشهد)، آیت‌الله شب‌زنده‌دار(عضو فقهای شورای نگهبان) و با حضور آیت‌الله اشرفی شاهرودی، آیت‌الله شیخ‌مهدی مروارید، حجت‌الاسلام محمد مؤمن، حجت‌الاسلام محمدباقر مصباح و جمعی از علما، مسئولان و جمع زیادی از مردم در مشهد برگزار شد.


​​​​​​​
آیت‌الله سیدجعفر سیدان در این مراسم با نقل حدیثی از امام صادق(ع) گفت: برای حضرت فاطمه زهرا(س)، ۹ اسم نزد پروردگار متعال است. امام صادق(ع) در ادامه حدیث، معنی و تفسیر فاطمه را این گونه فرموده یکی از معانی اصلی این است که وجود مبارک حضرت زهرا(س) از هر عیب و بدی، پاک و منزه است.
آیت‌الله سیدان، حضرت فاطمه(س) را اسوه علم، حلم و تمام خوبی‌ها در عالم معرفی کرد و گفت: یکی از استوانه‌های اصلی برای حفظ و دیانت بر آثار رسالت پیامبر اکرم(ص) و مکتب اسلام همین تعظیم شعائر و برگزاری چنین محافلی است که در آن حقایق دین و فضائل معصومین(ع) در آن بیان شود. کشور ما مهدوی، علوی و فاطمی است؛ بزرگ‌ترین افتخار این کشور رسمیت مذهب تشیع است و ان‌شاءالله خداوند متعال توطئه‌های اجانب و دشمنان اسلام را به خودشان برمی‌گرداند.
در ادامه این مراسم، آیت‌الله شب زنده‌دار از فقهای شورای نگهبان گفت: تمام ابعاد زندگی ما باید فاطمی باشد؛ حضرت زهرا(س)، در دفاع از حق و امیرالمؤمنین(ع) جان خود را تقدیم کرد و هر چه از عهده او برمی‌آمد در این راه دریغ نکرد.
گفتنی است اجرای تعزیه‌ و سوگواره‌ «نگین شکسته» تا 9 دی‌ماه 1401 و در سه سانس، ساعت‌های 17، 19 و 21 ادامه دارد. نگین شکسته، حکایت رنج‌ها و اتفاق‌های مهم تاریخی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) است که کمتر آن را دیده و شنیده‌ایم. پارکینگ رایگان، غرفه محصولات فرهنگی، نمازخانه و پذیرایی از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این تعزیه است. 
نهمین سوگواره نگین شکسته امسال نیز در مشهد مقدس، میدان 17شهریور، برج آسمان یک برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه