افزایش ۱۱ درصدی ارزش تجارت خارجی در خراسان رضوی

افزایش ۱۱ درصدی ارزش تجارت خارجی در خراسان رضوی


​​​​​​​مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی سازمان توسعه تجارت، ارزش تجارت خارجی استان در آبان ماه امسال ۲۰۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۱۱ درصد افزایش داشته است. امیررضا رجبی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در آبان ماه امسال ۱۴۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد و در همین ماه ۵۵ میلیون دلار کالا به گمرکات استان وارد شده که از افزایش ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار است. از این رو تراز تجاری استان در آبان ماه، مثبت و معادل ۹۱ میلیون دلار است.
وی حجم تجارت خارجی خراسان رضوی در هشت ماهه نخست امسال را یک میلیون و ۵۷۷ هزار تن به ارزش یک‌میلیون و ۲۳۹ هزار دلار ذکر و بیان کرد: در این مدت یک میلیون و ۳۸۹ هزار تن کالا به ارزش ۸۲۱ میلیــون دلار از استان صادر شده و در همین مدت ۱۸۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۱۸ میلیون دلار به استان وارد شده است.
صادرات کالا در هشت ماهه امسال از استان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از نظر وزن ۵۳ درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد افزایش یافته است و کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی استان نیز در این مدت افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، ازبکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، قرقیزستان، اسپانیا، چین، فدراسیون روسیه، قزاقستان، هند، ترکیه، ارمنستان، هلند، آذربایجان، قطر و سوریه بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه