افزایش دزدی در ینگه دنیا

افزایش دزدی در ینگه دنیا


چندی پیش انتشار ویدئویی از غارت مغازه موبایل‌فروشی توسط گروهی از دزدان در آمریکا بار دیگر خبرساز شد. دزدی تلفن همراه این روز‌ها بسیار در بین مردم آمریکا دیده شده و مالباختگان زیادی از این دزدی‌ها زخم خورده‌اند. این در حالی است که این روزها برخی گزارش‌ها و تصاویر خبر از حمله دوباره گروه‌های ناشناس به قصد غارت فروشگاه‌های بزرگ در لس‌آنجلس می‌دهند. خبر چنین حمله‌هایی در شهر فیلادلفیا هم سبب شده صاحب یک پمپ بنزین در ینگه دنیا، دو محافظ مسلح را برای جلوگیری از تخریب و یا دزدی در پمپ بنزین خود استخدام کند.
در این زمینه، شبکه فاکس‌نیوز در گفت‌وگو با کارشناسان خود به افزایش بحران فقر و دزدی در جامعه آمریکا پرداخته است. مجری فاکس‌نیوز می‌گوید: اگر تا چندی پیش در آمریکا فروشگاه‌های بزرگ نظارت کمی بر کالاهایشان داشتند حالا افزایش فقر سبب شده این دزدی‌ها بیشتر شود. میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها در آمریکا نگران‌کننده شده، به عنوان نمونه در سان‌فرانسیسکو آمار افزایش غارت از فروشگاه‌ها به طور خیره‌کننده‌ای در حال افزایش است.
بنا به تحلیل تیم کارنی، یکی از کارشناسان فاکس‌نیوز، آمریکا به مدت دو سال در قرنطینه کامل کرونایی بوده و همین وضعیت ازنظر روانی میزان جرم و جنایت را از یک سو و سرقت و غارت فروشگاه‌ها را از سوی دیگر افزایش داد. پس از گسترش کرونا در کشور‌های اروپایی و آمریکا، موجی از هراس و دلهره مردم این کشور‌ها را بر آن داشت با هجوم به فروشگاه‌ها به ذخیره موادغذایی و اقلام بهداشتی و محافظتی مانند ماسک رو بیاورند. 
این هجوم در حدی بود که به سرعت این کشور‌ها را با کمبود مایحتاج مردم روبه‌رو و قیمت‌ها را چند برابر کرد. مثلاً سال۲۰۲۰ در پی اعلام وضعیت فوق‌العاده در آمریکا، اتفاقی در یک فروشگاه شهر «آنیون» ایالت نیوجرسی در ساعت ۸ صبح رخ داد چرا که به یکباره تمامی موجودی شیر و بطری‌های آب آن فروشگاه در پنج دقیقه تمام شد. در شهر «آستین» ایالت تگزاس هم بنزین مخازن پمپ‌های بنزین خالی شد. هیچ بطری مایع سفیدکننده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هوم دیپو» در شهر «فرفکس» ایالت ویرجینیا پیدا نمی‌شد و همه این‌ها می‌تواند نشانه‌ای از یک جامعه ناآرام باشد. حال گویا در آستانه سال نو میلادی، کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده که فشار آن بر طبقات متوسط و پایین جامعه تحمیل می‌شود، آثار خود را نشان داده و حملات گروهی به فروشگاه‌ها نمود واقعی این موضوع است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه