آیا امسال برزیل قهرمان می‌شود؟

نشانه‌های تاریخی، گواه بر قهرمانی سلسائو

آیا امسال برزیل قهرمان می‌شود؟

تیم ملی فوتبال برزیل که از همین حالا یکی از گزینه‌های محتمل قهرمانی در بیست‌ودومین دوره جام جهانی محسوب می‌شود، در صورت تکرار تاریخ با روند فعلی(تا پایان مرحله گروهی) ششمین قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت!


نشانه‌هایی که در مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تا بدین‌جا بروز کرده، حاکی از آن است که برزیل به احتمال زیاد قهرمان خواهد شد. در واقع هر زمان که در مراحل گروهی ادوار جام‌های جهانی، هیچ تیمی تمام بازی‌های خود را نبرده، سلسائو جام قهرمانی را به خانه برده است.در جام جهانی قطر، سه تیم برزیل، فرانسه و پرتغال که دو بازی ابتدایی خود با پیروزی پشت سر گذاشتند، بازی پایانی را به ترتیب برابر کامرون، تونس و کره جنوبی واگذار کردند.
در جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد، سلسائو با حضور اسطوره تیم ملی برزیل یعنی «پله» با دو برد و یک تساوی به مرحله یک‌چهارم رسید و سپس ولز و فرانسه و در نهایت میزبان را شکست داد و قهرمان شد.
چهار سال بعد، برزیلی‌ها در شیلی با همان ترتیب راهی یک‌چهارم شده و سپس انگلیس، شیلی و در نهایت چک‌اسلواکی سابق را شکست داده و جام را بالای سر بردند. در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا، آن‌ها تنها در یک بازی (برابر سوئد) متوقف شده و در ادامه رقبا را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته و در نهایت در فینال، ایتالیا را در ضربات پنالتی شکست دادند. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانیم، در طول تاریخ هرگاه برزیل در مرحله گروهی یک بازی را باخته، قهرمان نشده است. آن‌ها در این دوره، پس از پیروزی در دو بازی ابتدایی، در دیدار سوم برابر کامرون با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و حالا باید دید این بار، تاریخ در کدام حالت برای سلسائو تکرار می‌شود. تیم ملی برزیل در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی باید روز دوشنبه ۱۴ آذر از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مصاف کره جنوبی برود.

خبر خوب نیمار برای کره جنوبی 
نیمار در بازی با صربستان مصدوم شد و کادر پزشکی سامباها پیش‌بینی کرد که این بازیکن فقط در بازی های گروهی غایب خواهد بود.
اما به گفته نشریه «اسپورت» کاتالونیا مصدومیت نیمار جدی است و ضربه بزرگی به برزیل وارد شده است. طبق گزارش‌های رسیده نیمار تا نیمه نهایی جام جهانی نمی‌تواند برای برزیل به میدان برود.

ژسوس و تلس جام جهانی 2022 را از دست دادند
گابریل ژسوس و الکس تلس که هر دو در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی 2022 مقابل کامرون دچار مصدومیت شدند، ادامه این تورنمنت مهم را از دست دادند. هر دو بازیکن از ناحیه زانوی راست دچار مصدومیت شده اند. بدین ترتیب تیم ملی برزیل دو تن از بازیکنان خود را به دلیل مصدومیت همراه نخواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه