مشکلات سایت صنوف آلاینده ۱۴ ساله شد

در شورای اسلامی شهر بیرجند مطرح شد

مشکلات سایت صنوف آلاینده ۱۴ ساله شد

برای چندمین بار مشکلات ۱۴ ساله سایت صنوف آلاینده بیرجند در جلسه علنی شورای شهر بیرجند مطرح شد و اعضای شورا برای رفع موانع، خواستار کمک فرااستانی شدند.


به گزارش مهر، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ساماندهی صنوف آلاینده بیرجند با اشاره به مشکلات ۱۴ساله سایت صنوف آلاینده بیرجند  بیان کرد: از 2هزار و ۷۰ قطعه زمین موجود در این سایت، هزار و ۶۳۵ قطعه زمین با کاربری کارگاهی برای صنوف آلاینده بیرجند در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا یوسفی اظهار کرد: تاکنون در همه معابر اصلی جدول‌گذاری و آسفالت انجام شده و در معابر فرعی با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌ها اقدامی انجام نشده است. وی میزان بدهی شهرداری را بر اساس نظر کارشناسان 2میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان دانست و افزود: با وجود گذشت ۹ ماه و پیگیری‌های انجام شده تاکنون رقمی از این میزان بدهی به حساب شرکت واریز نشده است.
یوسفی با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی زمین‌های سایت صنوف آلاینده با همکاری اعضا پرداخت شده است، ادامه داد: شهرداری باید برای حل مشکلات موجود بدهی مورد نظر را پرداخت کند یا از اراضی تجاری شهرداری در سایت به میزان بدهی تهاتر شود. وی خواستار دریافت مجوز نصب تابلو در ورودی سایت از شهرداری شد و افزود: نبود راه دسترسی یکی از مشکلات مهم سایت است که با وجود پیگیری‌های زیاد هنوز اقدامی در این باره نشده است. 
یوسفی انتخاب مجری برای احداث ساختمان‌های سایت را یکی از مشکلات موجود اعلام و اظهار کرد: برای انتخاب مجری نیاز به تعیین سرپرست کارگاه است که آن هم مستلزم هزینه‌های زیادی است که به دلیل نبود توجیه اقتصادی موجب امضافروشی می‌شود. 
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنوف آلاینده با بیان اینکه اداره برق از ۷۰ترانس در نظر گرفته شده برای سایت، به علت کمبود اعتبار تنها ۱۸ ترانس را نصب کرده که این موضوع بار مالی برای صنوف دارد، گفت: صنوف مجبور به کابل‌کشی شده‌اند که علاوه بر هزینه‌کرد ۶۰ تا ۷۰میلیون تومانی سبب افت ولتاژ برق می‌شود.
حسن پاسبان، بازرس این شرکت هم از جانمایی نامناسب سایت انتقاد کرد و ادامه داد: باید همه استعلام‌های مربوط در زمان تعیین زمین سایت گرفته می‌شد و بدون توافق با معارضان، زمین مورد نظر در اختیار صنوف آلاینده قرار نمی‌گرفت.
شهردار بیرجند هم راه دسترسی را یکی از مشکلات مهم سایت دانست و گفت: سه راه در شورای ترافیک برای این منظور پیشنهاد و یکی توسط پلیس راهور تأیید شد که ایجاد آن نیاز به ایجاد تقاطعی با هزینه ۷۰ میلیارد تومانی دارد که با تملک اراضی مستثنیات در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
وی بهترین پرداخت این هزینه را خارج از توان شهر و استان دانست و افزود: دستگاه‌های فرااستانی باید در این خصوص ورود کنند و در مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور هم اعتباری برای آن پیش‌بینی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه