راه‌اندازی «اتاق ایران» در هتل‌ها

راه‌اندازی «اتاق ایران» در هتل‌ها


​​​​​​​معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با رایزنی‌هایی که با هتل‌های ۵ ستاره صورت گرفته از آن‌ها خواسته‌ایم در هر هتل یک اتاق ایران داشته باشیم، به این شکل که ۵۲ قلم ملزومات هتل‌ها از صنایع دستی استان‌های مختلف تأمین شود.
به گزارش تسنیم، مریم جلالی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این استان، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه صنایع دستی دارد که باید پاس داشته شود. صنعت نساجی این منطقه می‌تواند توسعه یابد و به بازارهای جهانی وصل شود.
وی تأکید کرد: صنایع دستی می‌تواند اشتغال ایجاد کند، به تولید ناخالص ملی کمک کند و در صادرات محصولات کشور سهم بسزایی داشته باشد.
جلالی با اشاره به جایگاه گردشگری و صنایع دستی در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: تنها 2درصد فعالان و شاغلان صنایع دستی ما زیر 18 سال سن دارند، بنابراین حوزه‌های متولی همچون فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و... باید برای ارتقای این جایگاه و افزایش این آمار نقش‌آفرینی کنند. معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: 44درصد فعالان صنایع دستی هم بالای 50 سال سن دارند که برای ما زنگ خطری است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه