وجود هزار و 809 دانش‌آموز اتباع با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد

وجود هزار و 809 دانش‌آموز اتباع با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در خراسان رضوی، هزار و ۸۰۹دانش‌آموز اتباع با نیازهای ویژه وجود دارند که از این تعداد ۵۲۰نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.


به گزارش مهر، جواد روحانی در مراسم توزیع بسته‌های نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان اتباع با نیازهای ویژه در دبستان اندیشه مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌رضوی، هزار و ۸۰۹ دانش‌آموز اتباع با نیازهای ویژه وجود دارند که از این تعداد ۵۲۰ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و حدود هزار و ۳۳۶دانش‌آموز تلفیقی فراگیر در گروه‌های نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره‌مند هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی بیان کرد: در مرکز آموزشی اندیشه حدود ۱۴۰دانش‌آموز دختر با نیاز ویژه ذهنی تحصیل می‌کنند. در ناحیه یک مشهد بیشترین تراکم دانش‌آموزی اتباع وجود دارد و تمامی دانش‌آموزان از خدمات مشاوره‌ای، توان‌بخشی، آموزشی و پرورشی بهره‌مند هستند که این خدمات در استان خراسان رضوی بی‌نظیر است و با وجود بالاترین جمعیت دانش‌آموزی اتباع در استان نسبت به کل کشور، بهترین خدمات به این عزیزان ارائه می‌شود.

تمایزی بین دانش‌آموزان مهاجر و ایرانی نیست
زراعتی، مسئول اداره سیاسی و روابط بین‌الملل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز در این مراسم اظهار کرد: در آموزش و پرورش تمایزی بین دانش‌آموزان مهاجر و ایرانی نیست.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان تحصیل و آموزش است و طبق شاخص‌های بین‌المللی ۶۰ درصد از دانش‌آموزان مهاجر و پناهنده در دنیا امکان دسترسی به خدمات آموزشی را دارند و یک سوم از مهاجران شانس ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را دارا هستند.
بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده دستیابی دانش‌آموزان مهاجر به امکانات آموزشی همواره در اولویت قرار دارد.
گفتنی است؛ بسته‌های نوشت‌افزار و کوله‌پشتی به ارزش 10 میلیون ریال با همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر ارشد امور حمایتی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشهد به دانش‌آموزان اتباع با نیازهای ویژه مدرسه‌های استثنایی ناحیه یک مشهد اهدا شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه