افزوده شدن 5 هزار زن سرپرست خانوار به جمعیت زیر پوشش بهزیستی

افزوده شدن 5 هزار زن سرپرست خانوار به جمعیت زیر پوشش بهزیستی

بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار از ابتدای امسال، به جمعیت زیر‌پوشش بهزیستی خراسان رضوی اضافه شدند.


مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ زن سرپرست خانوار واجد شرایطی در نوبت برقراری مستمری نداریم و تمام زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این استان مستمری‌بگیر هستند.
مسعود فیروزی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار داشتند، افزود: از سال گذشته برای افزایش تعداد خانواده‌های زیر‌پوشش بهزیستی اقدام شد و از ابتدای سال ۱۴۰۱ افزون بر 5 هزار و ۱۰۰ زن سرپرست خانوار، زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار گرفتند و مستمری‌بگیر شدند؛ به‌عبارتی از ابتدای امسال حدود ۴۰درصد سهمیه پیشین به زنان سرپرست خانوار داده شد.
به گزارش صدا و سیما، وی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده در نهایت یک‌ هفته زمان می‌برد تا زن سرپرست خانوار مستمری‌بگیر شود، گفت: زنانی که به علت طلاق، فوت، متواری بودن و از کار افتادگی همسر (بر اثر یک بیماری سخت‌درمان)، بدون سرپرست هستند، می‌توانند زیر پوشش بهزیستی قرار بگیرند؛ البته یکی از الزامات این است که فرد از طرف هیچ ارگان دیگری حمایت نشود و در ۶ دهک نخست درآمدی باشد.
در حوزه زنان سرپرست خانوار، تأکید بر ارائه خدمات تخصصی به گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است که بتوان آن‌ها را بازتوان کرد؛ اما در شرایط فعلی حتی دختران ۱۴ ساله‌ای نیز هستند که به عنوان زن بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند که بیشتر این افراد طلاق گرفته‌اند و از جانب خانواده نیز حمایت نمی‌شوند.
وی افزود: مستمری، کمک هزینه خرید لوازم ضروری، کمک هزینه ودیعه مسکن، درمان و... ازجمله خدماتی است که به زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تعلق می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه