کلاه‌برداری با وعده درآمد روزانه 150 دلار!

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خبر داد

کلاه‌برداری با وعده درآمد روزانه 150 دلار!

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شیوع نوعی کلاه‌برداری در حوزه رمز ارز و در پوششی نوین با وعده کسب درآمد دلاری خبر و به کاربران فضای مجازی هشدار داد تا گرفتار دام این رفتار مجرمانه نشوند.


​​​​​​​به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به تغییرات شگرفی که فضای سایبری در نحوه و کیفیت زندگی بشر امروز گذاشته، متأسفانه به تناسب این تغییرات کلاهبرداران و سودجویان نیز رفتارهای خود را تغییر داده و هر طور شده می‌خواهند به اهداف مغرضانه خود دست پیدا کنند.

بسته‌هایی که فقط پول می‌خورد!
سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: در رصد و پایش فضای سایبری، کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری موفق به شناسایی ترفند برخی سودجویان در این فضا  شدند.
وی افزود: این شیوه از جذب سرمایه به شکلی است که در آن صاحب کسب و کار یا به نوعی توسعه دهنده با دعوت از افراد با هر سطح از دانش سایبری و تخصصی در زمینه رمزارز و تنها با نمایش کلیپ کوتاهی مبنی بر نحوه خرید و فروش رمزارز، پیشنهاد کسب درآمد روزانه بیش از 150 دلار را می‌دهد و در ادامه از وی می‌خواهد پکیج آموزشی را خریداری و با دنبال کردن و الگوبرداری از افراد فعال در حوزه خرید و فروش (تریدینگ رمز ارز) روزانه به صورت دلاری درآمد کسب کند.
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به تبلیغات گسترده این نوع فعالیت‌ها در فضای سایبری و انواع شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های آگهی‌محور گفت: کاربران به‌محض رؤیت این تبلیغات ترغیب به کسب درآمد دلاری شده و بلافاصله برای خرید پکیج پیشنهادی اقدام می‌کنند و در نهایت فروشنده نرم‌افزار با استفاده از تبلیغات، موفق به فروش بسته به اصطلاح آموزشی خود می‌شود.

بسته‌هایی که دانش نمی‌آورد
سرهنگ جهانشیری افزود: افرادی که بدون تحقیق، تنها با رؤیت آگهی، بسته نرم‌افزاری موصوف را خریداری می‌کنند باید بدانند در وهله نخست ورود به دنیای کریپتو یا همان رمزارز مستلزم کسب دانش سایبری و مهم‌تر از آن اشراف به امنیت و نگهداری از رمزارزها در کیف پول دیجیتال و یا صرافی‌های داخلی و خارجی و همچنین نقطه ورود و شناخت بازار است و هرگونه اعتماد به شخص دیگر به دلیل غیر متمرکز بودن ماهیت رمزارز می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را رقم بزند.
این مقام مسئول گفت: نکته بعدی که باید پیش از سرمایه‌گذاری روی این شکل از کسب درآمد، به آن توجه کرد این است که تریدرها ساعات زیادی از وقت خود را در تحلیل و آنالیز بازار کریپتو به صورت تکنیکال و فاندامنتال و سایر روش‌های آماری صرف می‌کنند. بنابراین نمی‌توان گفت این کار به صورت دورکاری و تنها با داشتن یک گوشی انجام می‌شود؛ بلکه تمام زمان شما را خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به هزینه صورت گرفته در خصوص خرید بسته‌های آموزشی هشدار داد: تنها خرید یک بسته نرم‌افزاری و محصول دیجیتالی موجب کسب درآمد نخواهد شد و برای کسب درآمد از محصول، باید دانش سایبری داشت و ضمن آشنایی با اصول کریپتو، سرمایه اولیه از مقدمات کار است. بنابراین تنها با خرید محصول دیجیتالی کار کسب درآمد دلاری شروع نخواهد شد، بلکه منوط به شرایط دیگر است. بنابراین لطفاً خوش‌باور نباشید تا در دام طمعکاران و سودجویان فضای سایبری گرفتار نشوید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه