واگذاری 2 هزار و 750واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

واگذاری 2 هزار و 750واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت تأمین مسکن، 2 هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی استان ساخته شده است.


محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سهم سال ۱۴۰۱ تا کنون ۱۵۰ واحد با کمک بلاعوض ۲۰۰میلیارد ریالی به جامعه هدف واگذار شده است، افزود: ۵۰ واحد مسکونی هم در قالب‌های مختلف (تک معلولی و سایر مددجویان عادی و خانوارهای دو عضو معلول و بیشتر) در حال ساخت است.
خسروی سقف کمک بلاعوض سازمان بهزیستی برای خانوارهای دارای دو عضو معلول و یا بیشتر در مناطق شهری را ۲۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه بین بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای تأمین مسکن این خانوارها مبلغ‌های مزبور پرداخت می‌شود.
خسروی اظهار کرد: سقف کمک بلاعوض برای تأمین مسکن خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان عادی زیر پوشش در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است. 
خسروی بیان کرد: تاکنون بر اساس آخرین وضعیت نام‌نویسی، تعداد افراد زیر پوشش بهزیستی در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی در قالب «طرح اقدام ملی مسکن» حدود 2 هزار خانوار است.
معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: مشکل عمده این افراد در زمینه تأمین سهم آورده اولیه است که بعضی از آن‌ها در سامانه طرح اقدام ملی، نام‌نویسی‌شان بدون ثبت گزینه «دارای برچسب بهزیستی» است که این مورد تنها توسط وزارت راه و شهرسازی قابل تصحیح است.
به گفته وی در شهرستان بیرجند افزون بر مشکل تأمین سهم آورده اولیه توسط مددجو، مشکل قیمت نهایی پروژه وجود دارد که پیشنهاد می‌شود در روستاهای اطراف بیرجند مانند چهکند و شکراب، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی با متراژ کمتر و مقرون به صرفه به این خانوارها واگذار شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه