آمار اشتغال‌زایی کشور ۷۰۰هزار نفر همپوشانی داشت

آمار اشتغال‌زایی کشور ۷۰۰هزار نفر همپوشانی داشت


رئیس مرکز نظارت و پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار اشتغال ایجادی کشور طی سال‌های گذشته دچار ایراد و همپوشانی حدود ۷۰۰ هزار نفری بود که آن را اصلاح کردیم.
پژمان اکرامیان در حاشیه سفر به خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال‌های قبل، هر دستگاه یا وزارتخانه‌ای که خدمتی را به مردم و متقاضیان ارائه می‌داد، آن را به حساب اشتغال ایجاد شده می‌نوشت، در حالی که این طور نیست و همه آن‌ها منجر به ایجاد شغل نشده است.
وی ادامه داد: فرض می‌کنیم فلان وزارتخانه ۱۰۰ هزار مجوز یا پروانه کسب و کار ایجاد کرده است؛ آیا همه آن‌هایی که مجوز گرفته‌اند اقدام به راه‌اندازی شغل کرده‌‌اند که جزو اشتغال ایجاد شده توسط آن وزارتخانه ثبت شود؟
اکرامیان خاطرنشان کرد: برخی از این خدمات به تنهایی سبب ایجاد شغل نمی‌شود؛ به عبارت دیگر مجموعه‌ای از خدمت‌ها به متقاضیان است که سبب ایجاد شغل می‌شود بنابراین نباید هر خدمت ارائه شده به مردم را به صورت جداگانه، شغل محسوب کنیم. 
وی با بیان اینکه آمار سال‌های گذشته کشور درباره اشتغال‌زایی در بخش خصوصی حتی تا ۷۰۰ هزار نفر نیز همپوشانی داشت و مشخصات این تعداد نفر در چند دستگاه به عنوان اشتغال ایجاد شده ثبت شده بود، تصریح کرد: برای اصلاح این ایراد در کشور که آمار اشتغال طی سال‌های گذشته براساس آن اعلام می‌شد، ورود کردیم و فرایندهایی که سبب این همپوشانی‌ها می‌شد را در سامانه رصد اشتغال برطرف کردیم تا آمار اشتغال ایجاد شده در بخش خصوصی کشور از حالت غیرواقعی به واقعی شدن نزدیک شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه