بدون تیتر

بدون تیتر


​​​​​​​ «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق روز گذشته در نخستین سفر رسمی خارجی خود وارد فرودگاه نظامی «مارکا» در پایتخت اردن شد.
 کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان با اشاره به حادثه اخیر و اصابت موشک به خاک لهستان، گفت: این اتفاق وجود «خلأیی جدی» در پدافند هوایی اروپا را برجسته کرد.
 «هو چوانینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد «میگل دیاز کانل»، رئیس‌جمهور کوبا در سفری سه روزه، روز پنجشنبه وارد چین خواهد شد. 
 رسانه‌های ترکیه‌ای روز گذشته از وقوع حمله موشکی به شهر «قَرقمیش» (کارکامش) واقع در استان غازی عینتاب در جنوب این کشور خبر دادند. در این حمله دست‌کم دو نفر کشته و 6تن دیگر زخمی شدند.
 مصر رزمایش پدافند هوایی با عنوان «درع السماء» (سپر آسمان) با مشارکت عربستان و پاکستان برگزار کرد.
 وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر جِنین واقع در شمال کرانه باختری خبر داد.
 «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا این کشور را به رکود اقتصادی و بدترین تورم در ۴۰ سال گذشته کشانده و آمریکایی‌ها در دیدار با وی خواهان بازگشت شیوه و سیاست‌های دونالد ترامپ هستند.
 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات در شمال سوریه و عراق به حملات هوایی محدود نخواهد بود، گفت: تصمیم درباره تعداد نیروی زمینی برای مشارکت در این عملیات گرفته شده است.
 «یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در اظهارنظری تند علیه قطر، این کشور را «حامی شماره یک تروریسم در جهان» خواند و خواستار تحریم جام جهانی فوتبال شد.
 محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن خبر داد: ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خود را برای دور جدیدی از تجاوزات به این کشور آماده می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه