عرضه صنایع دستی روستاییان در امامزادگان

مدیر کل بقاع متبرکه سازمان اوقاف اعلام کرد

عرضه صنایع دستی روستاییان در امامزادگان

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: با همکاری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شده فرصت عرضه محصولات و صنایع دستی روستاییان در جوار امامزادگان فراهم شود. 


حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «شمیم خدمت» در بیش از 500 امامزاده و بقعه کشور خبر داد و گفت: در قالب این طرح کارگاه‌هایی به منظور ارائه آموزش در رشته‌های خیاطی، گوهرتراشی، تعمیرات موبایل و دیگر رشته‌ها برای بانوان به ویژه زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانوار با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. 
وی بیان کرد: پس از ارائه آموزش‌های لازم، امکاناتی همچون چرخ خیاطی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوانند در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه صاحب شغل شوند و از این طریق بتوانند کسب درآمد برای خود داشته باشند. 
حجت‌الاسلام نوروزپور همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری مقرر شده است امکان برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم شود. مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه، استمرار اجرای طرح «قرار دوازدهم» را یکی دیگر از برنامه‌هایی نام برد که در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود و گفت: در قالب این طرح که از آغاز دوران کرونا تاکنون در حال اجراست، بسته‌های معیشتی میان اقشار کم‌برخوردار توزیع می‌شود. از ابتدای بیماری کرونا تاکنون بیش از 2میلیون بسته معیشتی میان اقشار بی‌بضاعت توزیع شده که 70 درصد این بسته‌های معیشتی توسط خیران و 30 درصد از طریق عواید امامزادگان و بقاع متبرکه تأمین شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه