شناسایی 135‌هزار معلول

شناسایی 135‌هزار معلول

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۵ هزار نفر دارای معلولیت تاکنون در این استان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و توان‌بخشی این نهاد قرار گرفته‌اند.


به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی در آیین افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست (خانه فرزندان) بهزیستی گناباد اظهار کرد: از مجموع ۱۸ هزار نفر که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان نگهداری می‌شوند، ۲هزار نفر را فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست تشکیل می‌دهند.
وی بیان کرد: همچنین ۷۵ هزار نفر از افراد نیازمند به حمایت؛ شامل زنان سرپرست خانوار، خودسرپرست و... در خراسان رضوی شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند. در مجموع تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از مردم و خانواده‌ها در شهرستان‌های مختلف این استان در سنین و مقاطع مختلف سنی زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.
وی ادامه داد: با وجود اهمیت توجه به نیازهای مسائل فرهنگی، آموزشی، مذهبی و ورزشی فرزندان و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و استفاده از ظرفیت‌های خیران و بخش‌های مختلف در این راستا شرایط زندگی آنان باید متناسب با محیط واقعی خانه و سطح زندگی اقشار متوسط جامعه باشد.
علی آراسته، رئیس اداره بهزیستی گناباد نیز در این مراسم اظهار کرد: ۷۹ نفر از ایتام و فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سنین 3 الی ۲۵سال در پنج مرکز نگهداری ایتام در این شهرستان مراقبت می‌شوند و ۱۴ نفر از آن‌ها هم به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های دارای شرایط و یا بستگانشان سپرده شدند.
رئیس اداره بهزیستی گناباد بیان کرد: مرکز نگهداری فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست گناباد در زمینی به وسعت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار 4 میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال پس از بهسازی و تجهیز به بهره‌برداری رسید. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه