ایتالیا لایق حضور در جام جهانی بود

مانچینی:

ایتالیا لایق حضور در جام جهانی بود


​​​​​​​ایتالیا برای سومین بار در طول تاریخ از صعود به جام جهانی باز ماند. این در حالی بود که آتزوری چهار سال پیش نیز در جام جهانی 2018 حضور نداشت. به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ، لاجوردی‌پوشان دو دوره متوالی در جام جهانی حضور نداشتند که دومین ناکامی‌‌اش با هدایت روبرتو مانچینی و با قبول شکستی عجیب برابر مقدونیه شمالی آن هم در خانه در اوایل سال جاری بود. مانچو پس از آن ناکامی حاضر به کناره‌گیری نشد و گفت می‌ماند تا قهرمان یورو 2020 را برای رویداد‌های بعدی از جمله یورو 2024 آماده کند.
سرمربی تیم ملی ایتالیا به مشکلاتی که در چند ماه آینده پیش روی آتزوری خواهد بود اشاره داشت و گفت: ماه آینده برای ما ماه سختی خواهد بود. کار تازه آغاز شده است. چیزهایی هست که از ماه مارس به بعد به درد تیم خواهد خورد حتی اگر خیلی با ارزش به نظر نرسند. 
از نکات مهم اردوی تیم ملی ایتالیا، بازگشت فدریکو کیه‌زا و نیکولو زانیولو به جمع ملی‌پوشان و غیبت مویزه کین است. مانچو در این خصوص هم اظهار کرد: خوشحالیم که فدریکو برگشته است. او باید دوباره خودش را به شرایط ایده‌آل برساند اما الان هم وضعیتش خوب است. زانیولو هم برای ما بازیکن مهمی است. 
او می‌تواند کارهای فراوانی برای تیم انجام دهد و به نظر من توانایی پیشرفت در تمامی وجوه را دارد. زانیولو بازیکنی جوان است و یک بازیکن جوان همیشه برای تیم مهم است. مانچینی در ادامه درباره مشکلات روانی تیمش در نتیجه عدم صعود به جام جهانی هم تأکید کرد: از ماه مارس که آن اتفاق رخ داد روزهای سختی بر من گذشته است. ایتالیا لیاقت حضور در جام را داشت اما فرصت‌هایش را از دست داد. فوتبال هم مانند سایر بخش‌‌های زندگی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه