پاتک کی‌روش به انگلیسی‌ها

وقتی خبرنگار اسکای نیوز نابود شد!

پاتک کی‌روش به انگلیسی‌ها

جام جهانی قطر بدون شک یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های جام‌های جهانی در تاریخ مربیگری کارلوس کی‌روش خواهد بود، او که پیش از این نیز دو بار با تیم ملی ایران راهی مسابقات جام جهانی شده، حالا فضایی متفاوت را تجربه می‌کند، به همین دلیل به دقت تمرکزش را حفظ کرده تا از شاگردانش در برابر هجمه‌های احتمالی دفاع کند.


برخلاف صلح کی‌روش با منتقدان داخلی او همچنان همان تعصب لازم برای حفاظت و مراقبت از تیمش را دارد، تاجایی‌که وقتی خبرنگار انگلیسی در نشست خبری دوحه تلاش کرد او را با یک پرسش سیاسی و غیر ورزشی به سمت حاشیه سوق دهد، با توانمندی خاص و منحصربه فرد خود، به خبرنگار رسانه اسکای نیوز پاسخی هوشمندانه داد و به او یادآوری کرد آیا درباره مسائل داخلی کشوری که در آن اقامت دارد نیز به همین صراحت جرئت دارد حرف بزند.
مطمئناً کی‌روش در ادامه مسیر پیش رو به ویژه نشست‌های خبری پیش از سه بازی ایران در مرحله گروهی و کنفرانس‌های خبری پس از بازی‌های تیم ملی در این رقابت‌ها نیز با چنین اتفاقی دوباره مواجه خواهد شد، اما با شناختی که از وی سراغ داریم، شکی نیست او سر سوزنی از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
شاید همین اتفاقات بود که سبب شد او پیش از سفر به دوحه به بازیکنانش گوشزد کند که پاسخ هیچ کسی را ندهند؛ چون ضرورتی ندارد بازیکنان تیم ملی که دنبال موفقیت در جام جهانی هستند، خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده کنند. از طرفی او حتی در برخی مواقع پادرمیانی هم می کرد که بازیکنانش رفتار عصبی از خود بروز ندهند. به عنوان مثال پس از استوری تند یحیی گل محمدی علیه بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی از آن‌ها خواست به هیچ عنوان در این باره استوری یا پست مشترک منتشر نکنند.
کی‌روش حتی به بازیکنانی که بناست در کنفرانس‌های خبری قبل و پس از بازی های تیم ملی به همراه او شرکت داشته باشند، توصیه کرده تنها به پرسش‌های فوتبالی پاسخ دهند و از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای به کلی پرهیز کنند.
مردپرتغالی به بازیکنان گفته می‌توانند هر لحظه که تمایل داشتند در خصوص مسائل اجتماعی و رویکرد خود در جامعه اظهارنظر کنند، اما امروز برای تیم ملی بازی خواهند کرد که متعلق به 85 میلیون ایرانی است؛ از این رو نباید با یک رفتار اشتباه تمرکز خود را از دست بدهند. 
با این حال به نظر می‌رسد همزمان با شروع رقابت‌های جام جهانی، نسخه جدیدی از کارلوس کی‌روش را در تیم ملی مشاهده کنیم؛ مردی که همانند یک پدر حواسش به تمام فرزندانش هست و اجازه نخواهد داد عده‌ای فرصت‌طلب به بهانه اتفاقات داخلی ایران تمرکز بازیکنانش را برهم زنند، به ویژه اینکه وقتی نگاه تمام رسانه‌های بین‌المللی بر این اساس است که احتمال صعود ایران از مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی وجود دارد و بعید نیست با وضعیت آشفته انگلستان  وآمریکا، ایران برای نخستین‌بار  راهی مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی شود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه