کاشت گونه‌های مرتعی به جای زندان

حکم سبز قاضی خواف برای متولیان متخلف معدن چه بود؟

کاشت گونه‌های مرتعی به جای زندان


​​​​​​​رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان خواف گفت: قاضی دادگاه کیفری خواف، مدیر عامل یکی از معادن پلاسری خواف را به‌ دلیل آلودگی محیط‌ زیست و به مخاطره انداختن سلامت عمومی، مجرم شناخت؛ اما با تعلیق حبس ۶ماهه، به رفع آلودگی حوزه برداشت مواد معدنی، کاشت گونه‌های مرتعی و انجام خدمات رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد رأی داد.
سعید شفیعیان اظهار کرد: پس‌ از صدور اخطاریه‌های قانونی و مهلت اعطایی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی و در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست از یکی از معادن پلاسری خواف، مدیر عامل معدن مذکور به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش فارس، رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شهرستان خواف افزود: قاضی با تعلیق دو ساله مجازات حبس مدیر عامل شرکت مذکور و در اجرای آیین‌نامه مجازات اسلامی، رأی به رفع آلودگی در حوزه برداشت مواد معدنی داده است. همچنین افزون بر کاشت گونه‌های مرتعی، متخلف به انجام خدمت رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از طریق در اختیار قرار دادن ادوات معدنی نظیر کامیون و لودر نیز محکوم شد. شفیعیان با بیان این خبر از واحدهای صنعتی و معدنی خواست برای انجام تعهد ایجاد فضای سبز و احیای محدوده‌های برداشت ‌شده با توجه به فصل‌های بارشی سال اقدام کنند.
لازم به ذکر است مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول بیش از ۲۰ کیلومتر و عرضی حدود ۱۰ کیلومتر، به تنهایی ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور را تشکیل داده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه