شناسایی ۲۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

شناسایی ۲۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شدند که با کمک طرح مدرسه‌محوری به دنبال رفع مشکلات تحصیلی آنان هستیم.


به گزارش ایرنا، سیدجمال وزیری با بیان اینکه طرح مدرسه‌محوری رویکرد مهم برای رفع مشکلات جاماندگان از تحصیل است، افزود: شتاب‌بخشی به ارتقای سواد عمومی جامعه و توسعه عدالت آموزشی از رویکردهای مهم دولت در حوزه سوادآموزی است و بر همین اساس در عدالت آموزشی عمده تمرکز خود را به همه قسمت‌های جامعه تعمیم دادیم که همه در کنار یکدیگر رشد کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نرخ سواد در استان خراسان رضوی 97/9 درصد و از میانگین کشوری (97/1 درصد) بالاتر است.
وزیری ادامه داد: تلفیق سواد و مهارت‌آموزی در مراکز محلی از دیگر موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود و با وجودی که از قبل ۱۰۸ مرکز یادگیری دولتی و غیردولتی فعال در استان خراسان رضوی داشتیم، اما امسال وزارت آموزش و پرورش تنها ادامه فعالیت هشت مرکز یادگیری دولتی را در استان ابلاغ کرده، بنابراین قرار است در مراکز قطب‌ها ایجاد و مراکز غیردولتی باید منتظر کسب مجوز از سوی وزارتخانه باشند.
وی هدف از فعالیت مراکز یادگیری را آموزش و مهارت‌ورزی عنوان کرد و افزود: در این مراکز ضمن آموزش سواد، یک مهارت خاص به تناسب ظرفیت هر منطقه در کنار مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی آموزش داده می‌شود.
معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به تبدیل وضعیت آموزشیاران سوادآموزی اشاره و اظهار کرد: پارسال ۴۹۰ نفر طبق قانون ایثارگران در استان تبدیل وضعیت و امسال نیز ۵۳ نفر از این طریق تبدیل وضعیت شدند.
وزیری گفت: به دلیل حجم زیاد مهاجران کشور افغانستان و پاکستان، خراسان رضوی رتبه نخست اتباع را در کشور دارد بنابراین طرح سوادآموزی اتباع نیز با جدیت در حال پیگیری است و پارسال 4هزار و ۲۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه