درخواست صدور مجوز کولبری در مرزهای خراسان جنوبی

درخواست صدور مجوز کولبری در مرزهای خراسان جنوبی


​​​​​​​استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت صدور مجوز کولبری برای بازارچه‌های مرزی استان، گفت: این مجوزها برای استان‌های غربی و سیستان و بلوچستان صادر شده، اما پرسش اینجاست چرا برای استان مرزی خراسان جنوبی صادر نمی‌شود. جواد قناعت در ششمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: صدور این مجوز برای مرزهای استان موجب تثبیت امنیت و جمعیت می‌شود که با وجود پیگیری‌های مختلف هنوز به نتیجه‌ای نرسیده در حالی که تنها نیاز است در آیین‌نامه کولبری نام خراسان جنوبی اضافه شود.
به گزارش ایسنا، وی از راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در بازارچه ماهیرود استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: دیدار با سفیرهای گرجستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی صورت گرفته و هفته آینده هم شاهد سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی خواهیم بود.
استاندار خراسان جنوبی بر تخصیص کامل 5میلیون یورو اعتبارات ساخت محور ماهیرود - فراه تأکید کرد و گفت: مفاد نامه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور در خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی در امور ایران و افغانستان و ورود و خروج کالاهای ساخت کشور ایران و افغانستان به میزان حداکثر ۴۰۰ دلار در هفته برای هر خانوار مرزی به صورت خرده‌فروشی هنوز اجرایی نشده است.
قناعت با انتقاد از نبود کنسولگری افغانستان در بیرجند و کنسولگری ایران در استان فراه، عنوان کرد: محدودیت‌هایی در واردات محصولات کشاورزی توسط حفظ نباتات از کشور افغانستان داریم که مشکلات ما در زمینه واردات کالا از افغانستان را دوچندان می‌کند. پرداخت سود حاصل از عواید سوخت مرزنشینی باید برای استان‌های مرزی مجدد برقرار شود که یکی از راهکارهای مؤثر در تثبیت جمعیت بوده و نیاز است شعاع مرزنشینی در خراسان جنوبی از ۲۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه