توقف اجرای سیستم فاضلاب شهری به دلیل نبود اعتبار

توقف اجرای سیستم فاضلاب شهری به دلیل نبود اعتبار


​​​​​​​ مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: اجرای طرح فاضلاب شهری به عنوان یکی از نیازهای مهم این شهرستان به دلیل نبود اعتبار از چند سال پیش متوقف شده است. جواد سالاری افزود: طرح فاضلاب این شهرستان تاکنون ۲۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای ۱۹۵ کیلومتر دیگر آن و همچنین لوله‌گذاری و ساخت تصفیه‌خانه بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: نبود سیستم فاضلاب شهری در گناباد افزون بر آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب در برخی معابر شهری موجب آلودگی تدریجی منابع آب زیرزمینی می‌شود و باید با دغدغه خاصی به این مسئله توجه کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب گناباد گفت: با اجرای طرح فاضلاب شهری افزون بر جلوگیری از هدررفت منابع آب می‌توان از پساب حاصل از فاضلاب پس از تصفیه برای آبیاری در بخش کشاورزی و فضای سبز هم بهره گرفت.
به گزارش ایرنا، سالاری افزود: پیگیری‌هایی برای اجرای بقیه طرح فاضلاب شهری گناباد در دست انجام داریم و با یک سرمایه‌گذار در این زمینه مذاکره شده است. وی از مسئولان مربوط خواست با توجه به مشکلات فراوان ناشی از نبود سیستم فاضلاب شهری گناباد با اختصاص اعتبار مناسب، روند اجرای آن را سرعت بخشند.
آب مورد نیاز مناطق شهری شهرستان گناباد از ۲۲حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای زیر پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.
همچنین آب و فاضلاب شهرستان گناباد با داشتن عمیق‌ترین چاه‌های آب شرب خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره‌گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تأمین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده‌دار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه