دستگیری عاملان 85 فقره زورگیری خشن

رئیس پلیس مشهد خبر داد

دستگیری عاملان 85 فقره زورگیری خشن

سرهنگ نگهبان، رئیس پلیس مشهد گفت: با تلاش مأموران پلیس در این فرماندهی، دو سارق خشن که دست به 85 فقره زورگیری در خیابان‌های مشهد زده بودند، ردزنی و در پی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.


رئیس پلیس مشهد در تشریح ماجرا به خبرنگار ما گفت: در پی اعلام سرقت‌های مکرر زورگیری در مناطق مختلف شهر و مقوله مبارزه با جرایم مذکور، تحقیقات پلیسی با جدیت در دستور کار تیم‌های آگاهی مشهد قرار گرفت. از همین رو یک تیم زبده مبارزه با سرقت‌های به عنف و زورگیری، مأمور رسیدگی پرونده موصوف شد.
سرهنگ نگهبان ادامه داد: در بررسی تعدادی از این پرونده‌ها که سارقان اقدام به زورگیری در پارک‌ها، فضای سبز و چندین نقطه از شهر مشهد کرده بودند، مشخص شد آن‌ها در ساعت‌های خلوت صبح و بعدازظهر دست به جرایم مذکور زده‌اند. مستندات موجود، جمع‌آوری و با توجه به نحوه ارتکاب جرایم از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن هم در این زمینه کمک خواسته شد.
وی ادامه داد: از تمامی شاکیان و مالباختگان برای حضور در دایره مبارزه با جرایم خشن دعوت و در خصوص نحوه سرقت از آن‌ها تحقیق شد. به این واسطه سرنخ‌های خوبی از نحوه سرقت‌ها و همچنین هویت عاملان این اقدام بدست آمد و مشخص شد زورگیری‌های سریالی توسط دو نفر و با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ پلاک مخدوش انجام می‌شود. 
 در پی‌جویی اطلاعاتی با به کارگیری تمامی امکانات پلیسی و تجزیه و تحلیل مستندات مشخص شد متهمان تحت تعقیب، دو نفر از موادفروشان مناطق حاشیه‌ای مشهد هستند. شاکیان هم با دیدن تصویرهای متهمان، هویت آن‌ها را شناسایی کردند. 

آغاز عملیات دستگیری 
رئیس پلیس مشهد ادامه داد: در تکمیل روند تحقیقات، هویت متهم (ج. ق) که از سارقان حرفه‌ای است، شناسایی شد. وی طی عملیات پلیسی در مخفیگاهش در حوالی پنجتن دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.
پس از انتقال این فرد به مقر انتظامی، مورد تحقیق قرار گرفت که او ابتدا منکر هرگونه سرقتی شد؛ اما هنگامی که با مدارک و مستندات روبه‌رو شد، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ارتکاب زورگیری با سلاح سرد قمه اعتراف و همدستش را شخصی به نام (م.خ) معرفی کرد. این فرد هم که در منطقه پنجتن سکونت داشت، طی عملیات پلیسی در سحرگاه دستگیر شد. از محل اختفای این افراد در مجموع سه قبضه سلاح سرد و از محل اختفای نفر دوم، یک دستگاه موتورسیکلت قرمزرنگ پلاک مخدوش به همراه پنج دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و توقیف شد. 
سرهنگ نگهبان ادامه داد: در بازبینی محتویات گوشی‌های مکشوفه مشخص شد تمامی گوشی‌ها سرقتی است. تا به حال متهمان به ارتکاب 85  فقره زورگیری خیابانی در مشهد با سر و صورت پوشیده و همچنین استفاده از سلاح سرد اعتراف کرده‌اند. به این واسطه هم 43 نفر از مالباخته‌ها با حضور در مقر انتظامی، سارقان را شناسایی و پیگیری قضایی و انتظامی ماجرا را آغاز کردند.

سارق محتویات خودرو در محاصره پلیس
رئیس پلیس مشهد در تشریح پرونده دیگری هم گفت:در پی گزارش سرقت‌های سریالی قطعات خودرو در محدوده شمال شهر مشهد، موضوع در دستور کار تیمی از مأموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی این فرماندهی حاکی از آن بود که بیشتر سرقت‌ها شبانه و به یک شیوه و شگرد صورت گرفته است. از این رو تحقیقات روی سارقان سابقه‌دار آغاز و ۹ نفر از این افراد تحت رصد قرار گرفتند که مشخص شد در این میان یک نفر دست به این سرقت‌ها زده است.
رئیس پلیس مشهد اظهار کرد: با کسب مجوزهای لازم قضایی، متهم یاد شده در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: با دستگیری متهم پرده از 36 فقره سرقت قطعات خودرو در نقاط مختلف شهر مشهد از جمله خیابان آبکوه، کوی امیرالمؤمنین(ع)، خیابان ولیعصر(عج)، بولوار خیام شمالی، بولوار موسوی قوچانی، خیابان امام رضا(ع)، بولوار امامت و فروش اموال مسروقه به بهایی نازل به مالخران برداشت. 

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه