پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار

پروژه‌های عمرانی دانشگاه بیرجند نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: اکنون ۳۱ پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حوزه‌های مختلف دانشگاه در دست اجراست که تکمیل آن‌ها به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


احمد لامعی افزود: برای تکمیل بسیاری از پروژه‌ها با کمبود اعتبار مواجه‌ایم و این سبب شده پروژه‌ها رها وعملیات اجرایی آن‌ها متوقف شود.
وی بیان کرد: دانشکده هنر، ساختمان دانشکده علوم تربیتی، مرکز فاوا، سر در قدیمی دانشگاه، ساخت سوله و زمین‌های ورزشی، پروژه‌های پردیس امیرآباد، ساختمان موزه و مرکز اسناد، باغ امیرآباد و مجموعه دانشکده کشاورزی از جمله این پروژه‌هاست.
رئیس دانشگاه بیرجند یکی از عمده‌ترین چالش‌های دانشگاه را نبود خوابگاه متأهلان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر هزار و ۸۶۰ دانشجوی متأهل و بیش از ۵۷۰ دانشجوی متأهل بین‌الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که تنها برای ۲۰ نفر محل اسکان داریم.
به گزارش ایرنا، وی تأکید کرد: دست‌کم برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید در زمینه خوابگاه متأهلان به این دانشگاه کمک ویژه شود.
لامعی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی ما جذب دانشجوی بین‌الملل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، دانشگاهی ادامه حیات خواهد داشت که در عرصه بین‌الملل بدرخشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه