کمبود کارگر و دستگاه مکانیزه کشت پنبه

کمبود کارگر و دستگاه مکانیزه کشت پنبه


​​​​​​​مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: کمبود کارگر و نبود دستگاه‌های مکانیزه کشت و برداشت پنبه از موانع مهم توسعه کشت این محصول در شهرستان گناباد است.
رمضانعلی قاسمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای تهیه دستگاه‌های مکانیزه کشت و برداشت پنبه از اقدام‌های مهم برای کاهش این معضل است که این موضوع رویکرد مهم جهاد کشاورزی گناباد در سال جاری است.
وی ادامه داد: با توجه به قیمت پایین خرید پنبه در سال جاری، درآمد و بهره اقتصادی زراعت این محصول نسبت به زراعت‌های رقیب در منطقه ناچیز و پایین‌تر است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد قیمت کنونی خرید هر کیلوگرم محصول وش پنبه بسته به کیفیت محصول در این شهرستان را بین ۳۲۰‌تا ۳۵۰هزار ریال و قیمت تمام شده وش پنبه را حدود  ۳۸۰تا ۴۲۰ هزار ریال ذکر کرد و گفت: اگر پنبه از این میزان پایین‌تر به فروش برسد کشاورزان متضرر خواهند شد. وی افزود: با توجه به حجم بالای تولید در منطقه و شهرستان‌های مجاور و اهمیت این محصول، یک کارخانه پنبه‌پاک کنی در منطقه فعال است که علاوه بر خرید توافقی، محصول خریداری شده را پس از فراوری و تصفیه اولیه و تبدیل کردن به محلوج و دانه پنبه، به بازارهای هدف و کارخانه‌های نساجی و روغن‌کشی ارسال می‌کند. لذا ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فرآوری می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد این محصول داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه