عجیب اما واقعی!

نکاتی از گروه ایران در جام جهانی

عجیب اما واقعی!


​​​​​​​فقط 6 روز تا بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان باقی مانده است. کشورهایی که سال‌ها برای حضور در جام جهانی برنامه ریزی می کنند تا در نهایت یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها باشند. ایران در جام جهانی 2022 قطر با هدایت کارلوس کی روش در گروه B قرار دارد. جایی که با سه تیم دیگر یعنی انگلستان، ولز و آمریکا به رقابت می پردازد.
حالا قرار است نکاتی از گروه B جام جهانی را با هم بخوانیم. نکاتی که شاید برای شما جالب باشد.

آمریکا - انگلستان؛ سومین تقابل
جام جهانی 2022 قطر موجب می‌شود آمریکا و انگلستان برای سومین‌بار درمرحله گروهی جام جهانی برابر یکدیگر قرار بگیرند.(نخستین بار در سال 1950، در نهایت آمریکا در گروه چهارم شد)آخرین باری که انگلیس و آمریکا با هم در یک گروه بودند به جام جهانی 2010 برمی‌گردد، در آن دوره آمریکا به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرد.
آمریکا در دو حضور اخیر خود در جام جهانی (2010و 2014) موفق به صعود از گروه شده است. حالا باید ببینیم در جام جهانی 2022 این اتفاق تکرار می شود یا خیر؟

کونکاکاف برگشت
آخرین باری که ایران با یک تیم از منطقه کونکاکاف هم گروه بوده به جام جهانی 2006 برمی‌گردد. جایی که مثل دوره های قبل و بعد نتوانستیم از گروه خود صعود کنیم.در سال 2014 ایران با چهار گل خورده در مرحله گروهی به عنوان تیم آخر گروه قرار گرفت اما آمریکا با چهار گل خورده در همان دوره، در گروه خودش دوم شد و به مرحله حذفی صعود کرد.

اولین دوره، بدترین دوره
بدترین عملکرد خط دفاعی ایران در جام جهانی به سال 1978 بر می گردد. جایی که برای نخستین بار با هدایت حشمت مهاجرانی به جام جهانی رسیدیم اما در نهایت با هشت گل خورده عملکرد ضعیفی در خط دفاعی داشتیم. ایران در هیچ دوره‌ای به اندازه جام جهانی 1978 گل نخورده است.

فقط سه شیرها
انگلیس تنها تیمی از گروه B جام جهانی است که توانسته در یک دوره از جام جهانی، در مرحله گروهی دروازه خودش را بسته نگه دارد. (انگلستان در سال 1966 موفق شد بدون گل خورده از مرحله گروهی صعود ‌کند)

برچسب ها :
ارسال دیدگاه