شهید مدافع حرم حسین هریری

شهید مدافع حرم حسین هریری


متولد: مشهد 
ولادت: 3/8/1368 
شهادت: 22/8/1395 
محل شهادت: حلب سوریه
مزار: بهشت رضا 

یزدی
سوم آبان سال 68 در مشهد به دنیا آمد. در کودکی در پایگاه بسیج مسجد هجرت حوزه یک عمار حضور و فعالیت داشت و در برپایی تمامی برنامه‌های قرآنی، نماز جماعت و نماز جمعه پیشقدم می‌شد. فوتبالیست، ژیمناستیک و رزمی‌کار بود و کمربند مشکی داشت و گروه ضربت ذوالفقار را تشکیل داد.
حسین نخبه علمی بود و سه رشته دانشگاهی را گذراند. ابتدا رشته مهندسی عمران را به خاطر کمک به کار پدرش خواند و پس از آن فیزیک هسته‌ای خواند. موضوع برجام که پیش آمد، ناراحت بود و با پدرش مشورت کرد که اگر صلاح می‌دانند ما که وکیل بین‌المللی خوبی نداریم، من رشته حقوق بخوانم؛ در دانشگاه قوه قضائیه با رتبه خوب درسش را خواند و بدون کنکور به دلیل رتبه بالا ارشد پذیرفته شد که نام‌نویسی کرد اما آن را نتوانست به اتمام برساند و عازم دفاع از سوریه شد .
حسین آموزش‌های فرماندهی، برون‌مرزی، جنگ‌های نامتقارن، تخریب و... را گذراند. زیبایی چهره او موجب شده بود در جبهه مقاومت اسلامی به «قمر فاطمیون» معروف شود. 
پیش از شهادت نیز به سوریه اعزام شده بود ولی قسمت بود در اربعین حسینی پیکر مطهرش در زادگاهش تشییع شود. عشق به جهاد و دفاع از حرم اهل بیت(ع) داشت و نیت کرده بود که برای دفاع از حرم بی‌بی زینب(س) به سوریه برود.
او که به تازگی نامزد کرده بود، دوست نداشت ازدواجش مانعی برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) شود. بنابراین با همسرش شرط کرد همچنان رزمنده مدافع حرم باشد و مدتی پس از نامزدی به سوریه رفت و قدم به حجله شهادت گذاشت. حسین هریری در22 آبان 95 در حلب سوریه به شهادت رسید. روحش شاد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه