اجرای هزارو401برنامه کتاب‌خوانی در هفته کتاب

اجرای هزارو401برنامه کتاب‌خوانی در هفته کتاب


​​​​​​​مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته کتاب هزار و ۴۰۱ برنامه با شعار «کتاب خواندنی است، تزئینی نیست» در سطح کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.
علی‌اکبر سبزیان روز شنبه در نشست خبری هفته کتاب افزود: از جمله این برنامه‌ها برگزاری پویش اهدای کتاب با عنوان «کتاب خواندنی است، تزئینی نیست» در سطح ادارات و کتابخانه‌های عمومی است تا کتاب‌های موجود در سازمان‌ها و ادارات به کتابخانه‌های عمومی هدیه شود.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته کتاب، از ۱۷ کتابخانه‌ای که در کل کشور افتتاح می‌شود، سه کتابخانه مربوط به خراسان رضوی و شامل کتابخانه سیار شماره8 مشهد بوده که معادل پنج کتابخانه ثابت است و به پنج روستا و منطقه حاشیه شهر مشهد خدمات ارائه می‌دهد، دو کتابخانه افتتاحی دیگر شامل کتابخانه مشارکتی محله وکیل‌آباد مشهد و کتابخانه شهر باخرز می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۲۲۵ کتابخانه عمومی در مشهد گفت: تا پایان امسال پنج کتابخانه سیار به کتابخانه‌های استان اضافه می‌شود که این کتابخانه‌ها در شهرستان‌های مشهد، کاشمر، چناران، تایباد، قوچان و طرقبه شاندیز قرار دارند.
سبزیان اضافه کرد: ۲۷ شهر در استان خراسان رضوی فاقد کتابخانه عمومی هستند که این فقدان را می‌توان با کتابخانه‌های سیار پوشش داد، در کنار آن ۲۶ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌سازی در استان وجود دارد که برنامه‌های مختلفی برای اتمام این پروژه‌ها تدوین شده است. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال بنا به تدبیر وزارت متبوع برپایی نمایشگاه کتاب حذف شده و به جای آن این فرصت به کتاب‌فروش‌ها داده شده تا بتوانند کتاب بیشتری را به دوستداران کتاب عرضه کنند.
محمد حسین‌زاده افزود: طرح خرید کتاب و اختصاص یارانه برای خریداران کتاب همزمان با این هفته در کل کشور اجرا می‌شود که در این راستا سامانه برخط فروش کتاب از کتاب‌فروشی‌ها فعال شده و در طول سال یارانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود که فرد می‌تواند با کارت ملی خود کتاب مورد نظرش را خریداری کند، در این راستا مردم همه شهرستان‌های فاقد کتاب‌فروشی این امکان را پیدا می‌کنند که کتاب مورد نظر خود را از کتاب‌فروشی‌های مختلف خریداری کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه