واریز بیعانه پیش از خرید اینترنتی، مساوی با کلاه‌برداری!

واریز بیعانه پیش از خرید اینترنتی، مساوی با کلاه‌برداری!

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی فردی خبر داد که با درج آگهی فروش موبایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی کرده بود.


به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا  خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاه‌برداری اینترنتی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: شاکی بیان کرد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، یک آگهی با عنوان «فروش موبایل زیر فی بازار» دیده و ضمن برقراری تماس با فرد آگهی‌دهنده، مجرم مبلغ 60 میلیون ریال به عنوان پیش‌پرداخت از شاکی درخواست کرده و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.
وی گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
این مقام انتظامی ادامه گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که فرد خریدار به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش‌پرداخت کرد.
وی خاطرنشان کرد: کاربران فضای سایبری مراقب تبلیغات سوء و کاذب در شبکه‌های اجتماعی و صفحات اینترنت باشند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان «ای‌نماد»دنبال کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه