31 کانون گرد وغبار و یک ایستگاه سنجش هوا

31 کانون گرد وغبار و یک ایستگاه سنجش هوا


​​​​​​​مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه با پیشرفت کارخانه‌ها و منابع آلوده‌زا جریان باد در شهرها رو به کاهش است و اگر شهرها به همین شکل به سمت بتنی شدن پیش بروند در سال‌های آینده امکان زیست در آن‌ها وجود ندارد، گفت: رفع معضل آلودگی هوا نیازمند یک سری اصلاحات در حوزه قانون است.
مهدی اله‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وجود ۳۱ کانون گرد و غبار در خراسان رضوی این استان را با چالشی بزرگ مواجه کرده است. از شمال تا جنوب به نوعی دچار یک تخریب سرزمینی شده‌ایم. 
وی در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین چالش دیگر که طبیعت استان را به خطر انداخته، آلودگی هواست. با شروع فصل سرما این امر نیز تشدید می‌شود. مادامی که وجود صنایع بزرگ، نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت‌های فسیلی ادامه داشته باشد، وضعیت طبیعت همین است. باید تدابیری اندیشیده و سوخت پاک جایگزین سوخت‌های فسیلی شود.
اله‌پور توضیح داد: سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه امکانات، نیازمند تقویت تجهیزات است و اکنون آنچه را که شایسته استان باشد، نداریم. در خراسان رضوی، تنها شهر مشهد از ایستگاه سنجش هوا برخوردار است. آخرین خودرو کمک‌دار بیش از ۱۰ سال گذشته خریداری شده است. هزینه‌ خودروهای مستهلک بسیار بالاست. بنابراین نیاز به تغییر اساسی در حوزه تجهیزات و ساختمان‌های محیط‌‌بانی وجود دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه