پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی

شهردار منطقه 5 مشهد خبر داد

پیشرفت ۸۰ درصدی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی

در راستای رفع معضل آبگرفتگی و تسهیل تردد شهروندان، نزدیک به ۸۰ درصد معابر اصلی سطح منطقه 5 مشهد به شبکه جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی مجهز شده است.


به گزارش قدس، شهردار منطقه 5 مشهد با بیان این مطلب که یکی از معضلاتی که در بافت‌های قدیمی شهر مشهود و همیشه موجب نارضایتی شهروندان بوده، موضوع آبگرفتگی و آب‌افتادگی سطح معابر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه شروع فصل بارندگی هستیم و به منظور ساماندهی و دفع آب‌های سطحی، پروژه ساخت کانال دفع آب‌های سطحی در محلات چمن ۸۸، امت ۵، سجادیه، تعدادی از کوچه‌های محله گلشهر، خیابان‌های گلبو، بهشتی و خیرآبادی با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.
مجید وحدتی پور تصریح کرد: ساخت کانال آب‌های سطحی در محله حسین‌آباد و در محدوده خیابان شهید علیمردانی نیز با ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده و انتظار می‌رود به زودی به شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه متصل شود.
وی با اشاره به اختصاص اعتباری معادل ۲۸۰میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‌های یاد شده، اظهار کرد: این پروژه‌ها با قوت در دست اجراست و تلاش می‌شود بخش عمده آن‌ها تا پیش از آغاز فصل زمستان تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
شهردار منطقه ۵ مشهد با بیان اینکه در دو سال گذشته ۸۵ مورد از نقاط آبگرفتگی در منطقه شناسایی شده، خاطر نشان کرد: اجرای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی به منظور رفاه حال شهروندان و ساکنان منطقه و با هدف بهسازی بهداشت و محیط زیست شهری و همچنین تسهیل تردد شهروندان ادامه خواهد داشت.
وحدتی پور در ادامه گفت: خوشبختانه ۷۵درصد نقاط شناسایی شده با اصلاح شیب، ساخت سپتینگ، ایجاد مخزن و حفر چاه جذبی، به طور کامل مرتفع شده و مابقی نیز در عملیات عمرانی طی سال جاری در دست اقدام است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع برای ساماندهی آب‌های سطحی و رفع معضل آبگرفتگی سطح منطقه که شامل ساخت و بهسازی ۱۴هزار متر طول کانال و کانیوو (جدول) بوده است، در دو سال گذشته اعتباری افزون بر ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و تلاش همکاران ما تا رفع ۱۰۰ درصدی این مشکل و تجهیز تمام معابر به این شبکه ادامه دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه