ایران پخش جام‌جهانی را از مالک PSGخرید؟

همه بازی‌ها پخش می‌شوند

ایران پخش جام‌جهانی را از مالک PSGخرید؟

با اعلام فهرست شبکه‌های پخش‌کننده مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که حق پخش این رویداد ورزشی را خریداری کرده‌اند، نام صداوسیما در جدول رسانه‌ای که به طور مستقیم این بازی‌ها را خریداری کرده باشد، به چشم نمی‌خورد؛ بر این اساس با تأکید قطعی مسئولان رسانه ملی و وزارت امور خارجه مبنی بر خرید قانونی این رقابت‌ها، آنچه مسلم است، صداوسیما با یک واسطه توانسته به حق پخش مسابقات جام جهانی قطر دست پیدا کند.


به گزارش ایسنا، در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خرید حق پخش رقابت‌های جام جهانی فوتبال توسط مؤسسه‌ای رسانه‌ای به نام «beIN Sports» انجام شده است. «بی‌ان اسپورت» یک شبکه ورزشی ماهواره‌ای متعلق به مؤسسه رسانه‌ای الجزیره در کشور قطر است که در سال ۲۰۱۲ میلادی تأسیس شد. رئیس این شبکه تلویزیونی، ناصر الخلیفی مدیر باشگاه پاری سن ژرمن است که گفته می‌شود «پاری سن ژرمن با این مالک قطری کاملاً متحول و به یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های فوتبال جهان تبدیل شده است».
حالا شواهد حاکی از آن است که صداوسیما به واسطه‌ تفاهم با این فرد توانسته باشد به پخش رقابت‌های جام جهانی دست پیدا کند. تفاهم‌نامه‌ای که در ابتدای آبان ماه امسال، به تأیید علی فروغی ـ مدیر شبکه 3 سیما و رئیس شورای ورزش صداوسیما ـ هم رسیده است.
او گفته بود، این قرارداد در چند مرحله مذاکره مستقیم بررسی و پیش‌نویس آن صورت گرفته است و تمامی دیدارهای جام جهانی قطر پخش خواهد شد؛ ضمن اینکه چون مسابقات قانونی، خریداری شده‌اند، گزارشگران ورزشی هم برای فعالیت در قطر محدودیتی ندارند. و اینچنین است که وزیر ارشاد دو روز پیش با اطمینان کامل، با اعلام تعداد خبرنگاران ورزشی حاضر در جام جهانی که از ایران به این مسابقات اعزام می‌شوند، تعداد آن‎ها را ۷۰ نفر ـ ۴۵ خبرنگار و ۲۵ عکاس خبری برشمرد.
چند ساعتِ برگزاری برای بازی‌های مرحله گروهی وجود دارد:
شروع اولیه در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران خواهد بود و سپس رقابت‌ها در ساعت‌های 16:30،  18:30 و 19:30 به وقت تهران و فردای همان روز ساعت 10:30 دقیقه ادامه خواهد یافت.
مسابقات مرحله حذفی، یک شانزدهم نهایی و یک چهارم نهایی در ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود. بازی‌های مرحله نیمه نهایی هم ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود، در حالی که مرحله پلی آف و فینال از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت کشورمان برپا خواهد شد. جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲، ۲۰ نوامبر ـ ۲۹ آبان ماه ـ با برگزاری رقابت بین تیم‌های قطر، میزبان رقابت‌ها با اکوادور در ورزشگاه البیت در الخور آغاز می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه