درخشش «پلیس جوان» در «پوست شیر»

درخشش «پلیس جوان» در «پوست شیر»

شهاب حسینی مسیر طولانی و پرفراز و نشیبی را در بازیگری پیموده و با کارنامه‌ای پر و پیمان که به ندرت می‌توان در آن تجربه ضعیفی پیدا کرد یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین بازیگران سینمای ایران است.

او که کارنامه پرباری در ایفای نقش‌های مختلف دارد تاکنون چندین بار این فرصت را پیدا کرده تا در نقش پلیس ظاهر شود؛ نقشی خاص و ویژه که بازیگران انگشت‌شماری آن را با خلاقیت و هنرمندی خود ماندگار کرده‌اند.

نقشی که بارها سراغ شهاب حسینی آمده است
گرچه حسینی در کسوت اجرا با «نیم‌رخ» پا به تلویزیون گذاشت و در همان ابتدای راه هم مورد توجه مخاطب قرار گرفت، اما وقتی 28ساله بود بازی در نقش ستوان یونس بهگرد یا همان «پلیس جوان» محبوب، مقدمه‌ای برای حضور موفقیت‌آمیزش در سینما و تلویزیون شد. سال‌ها بعد او یک بار دیگر فرصت بازی در قامت چنین کاراکتری را در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» در نقش بازپرس پرونده پیدا کرد. او در این نقش چنان خوش درخشید که جایزه بهترین بازیگر مرد را از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اکشن آمریکا بدست آورد. حالا همان پلیس جوان در نقش یک سرگرد میانسال و کاربلد به صحنه جرم بازگشته است. سرگرد «محب مشکات» گرچه خودش زخم خورده پرونده‌ای هولناک است و دخترش قربانی آن شده، اما یک شب بارانی در جدال با وجدانش گوشه عزلت را رها می‌کند و به اداره آگاهی برمی‌گردد تا گره کور یک جنایت عجیب و مرموز را باز کند.

زوج موفق «نعیم» و «محب»
شهاب حسینی در «پوست شیر» باز هم سراغ بازی تکنیکی و حسی مخصوص خودش رفته و در هر قسمت یک برگ تازه رو می‌کند؛ از همان پلان اول حضورش در قسمت دوم که مردی پاک‌باخته و افسرده با خشمی که هر لحظه حالت انفجار را نشان می‌دهد تا صبوری و همراهی که با نعیمِ عزادار و عاصی به خرج می دهد و در جایی دیگر باز هم سراغ بازی چندوجهی‌اش می‌رود و در اتاق بازجویی یک تصویر متفاوت از خودش نشان می‌دهد و خشمش می‌خروشد. اما زمانی درخشش او در ایفای نقش «محب» دوچندان می‌شود که روبه‌روی «نعیم» با بازی هادی حجازی‌فر قرار می‌گیرد و بازی پینگ‌پنگی آن‌ها که هر دو پدری داغدار و فرزند از دست داده‌اند از جمله سکانس‌های جذاب و حسی «پوست شیر» می‌شود؛ دو بازیگر قَدر و کاربلد که بدون سایه انداختن روی یکدیگر شخصیت‌های داستان را متبلور می‌کنند.
اگر تعداد سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی که شهاب حسینی در آن‌ها بازی کرده را از نظر بگذرانید می‌بینید شبکه نمایش خانگی با دو سریال «شهرزاد» و «پوست شیر» و اجرای «هم‌رفیق» حضور کمتری از او را در این مدیوم تجربه کرده است. البته «شهرزاد» یک‌تنه به جای چند فیلم و سریال برای این بازیگر موفقیت به همراه آورده و محبوبیتش را دوچندان کرده است اما بازگشت او به شبکه نمایش خانگی با «پوست شیر» آن هم پس از هفت سال نشان از سخت‌گیری و گزیده‌کاری‌اش در این مدیوم دارد، هر چند که فعالیت‌های دیگر او در عرصه سینما همچون تهیه‌کنندگی و کارگردانی هم در این حضور گاه و بی‌گاه بی‌تأثیر نبوده است.

خبرنگار: کریمی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه