شهرداری باید در خصوص وقف تسهیلگر باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

شهرداری باید در خصوص وقف تسهیلگر باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در خصوص موقوفات بافت‌های فرسوده هیچ گونه محدودیتی برای همراهی با مدیریت شهری نداریم و بیشترین تبدیل به احسن برای بازسازی منطقه ثامن انجام شده و در بافت آبکوه نیز همکاری داشته‌ایم.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در نشست مشترک اوقاف استان و سازمان بازآفرینی فضاهای شهری بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری از فرصت‌های عمومی و خیران برای تکمیل خدمات‌رسانی به مردم استفاده کند و با جدیت به میدان بیاید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همان طور که خدمات شهرداری اختصاص به یک گروه خاصی ندارد و به همه محلات بدون در نظر گرفتن بالا و پایین شهر بودن خدمات‌رسانی می‌کند، اوقاف نیز چنین وضعیتی دارد و به یک نهاد خاص اختصاص ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدزاده با اشاره به وقف برای درمان، آموزش، فرهنگ، خدمات اجتماعی و موضوعات مختلف توسط واقفان به حسب نیاز زمان خود؛ اظهار کرد: اوقاف از این حرکت استقبال و با همه ظرفیت‌ به این حرکت کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه شهرداری باید در خصوص وقف تسهیلگر باشد؛ گفت: باید بروکراسی‌های اداری کنار گذاشته شود و تکریم ارباب رجوع صورت گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه منطقه غرب مشهد با بیش از یک‌میلیون نفر جمعیت تنها ۱۷ مسجد دارد، گفت: هنوز خیلی از مساجد آن کامل ساخته نشده است، از این رو اولویت‌های عمومی شهر باید احصا شود و مصادیق و ضرورت آن را تبیین کنیم و کسانی که در عرصه خدمات شهری خدمت ارائه کردند شناسایی و برجسته کنیم. 
وی با بیان اینکه رمز موفقیت شهرداری در این خصوص، اعتماد مردم است؛ گفت: شهرداری در 10سال گذشته زمین‌هایی برای ساخت زائرسرا در اختیار استان‌ها قرار داده و وقف‌نامه آن‌ها را موکول به ساخت کرده است در حالی که برای این زمین‌ها باید وقف‌نامه عادی منطبق به شورای شهر تنظیم شود و پس از ساخت، وقف‌نامه رسمی و سند مالکیت نوشته شود تا مردم ببینند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه